7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

iDVD: Belangrijke vragen

Ik heb de afgelopen dagen problemen met iDVD 05.
    Het branden gaat steeds fout. de laaste keer bleef hij zelf hangen.
    Ik heb een paar vragen:
    1- Alle pogingen tot branden zijn gedaan met de funtie Beste prestatie + coderingen in de achtergrond. Er is een een bestekwalieit optie in de voorkeuren dus kan het daar misschien aan liggen?

2- Ik heb een Schijfkopie bestand gemaakt van het iDVD project, kan ik de gegens van die schijf ook direct op een DVD branden (zonder iDVD dus) en dat ie ook met het menu en alles gewoon werkt op een andere DVD speler?! Kortom, kan ik de gegevens ook direct branden op een DVD via de finder?

P.S.
    Ik heb al verschillende -R DVD’s uitgeprobeerd en steeds ging het fout. Ik heb een iMac G4 “17

Bijdrager
    Webbiker

Ik heb ook een iMac 17″, heb de drive vervangen met een Pioneer 107D.
    Ik heb betere ervaringen met DVD+r’s, ik schrijf alleen de video-DVD’s met Toast.

Als je disk image een VIDEO_TS folder bevat kun je deze gewoon op Toast droppen en een Video-DVD schrijven. Maar volgens mij kan iDVD geen disk-image naar de harde schijf schrijven, DVD Studio Pro kan dit wel.

Dat iDVD vastloopt heeft waarschijnlijk met een buffer underrun te maken. Toast heeft daar een protectie tegen.

Bijdrager
    So Klear

Ik neem aan dat dit nu betekend dat m’n Brander gewoon STUK

Bijdrager
    koen76

Kijk eens in je systeemprofiel, of je dvd brander nog herkend wordt…
    Kan je een gewone muziekcd wel branden met bv iTunes??

Als je een lege dvd insteekt, leest je mac die dan? Zo ja, gooi er wat files op en probeer zo eens te branden..

Als dit allemaal lukt, is je brander niet stuk, hoor…

dan zoeken we verder!!

suc6
    koen

Bijdrager
    So Klear

De brander wordt nog wel herkend en CD-Roms leest en schrijft ie nog, DVD’s leest ie alleen nog, ook lege maar zodra ik wil gaan branden gaat er steeds iets fout en is de voorheen lege DVD onbrukbaar verklaard.

Bijdrager
    koen76

De brander wordt nog wel herkend en CD-Roms leest en schrijft ie nog, DVD’s leest ie alleen nog, ook lege

Ok, dan is je brander dus niet stuk…

Kan je een dvd branden gewoon via de finder?? Dus insert lege cd. Smijt een paar files op je dvd (bv foto’s en een wordbestandje) en probeer die te branden.
    Kost je wel een dvd, maar dan ben je zeker dat het aan iDVD ligt…..
    Kan je via Toast branden??

koen

Bijdrager
    So Klear

Nou, ik heb dus al een schijfkopiebestand van m’n iDVD project al proberen te branden via de Finder, die kreeg ik die fout melding.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.