8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    beacher

idvd 60/90 minuten

Wie kan mij vertellen hoe de instelling van 90 minuten t.b.v een dvd terug is te zetten naar 60 minuten (geen compressie).

Deze instelling is eens gemaakt toen ik meer data had te branden, maar bij het branden van een nieuwe dvd blijft deze instelling actief en krijg ik ‘m niet terug gezet naar 60 minuten.

Bijdrager
    Steves lovechild

Bij het aanmaken van een NIEUW iDVD project moet de status aangeven dat het om een 60 minuten DVD gaat. Zo niet, gooi de voorkeuren weg.

Bijdrager
    OMT-fan

Waarom zou je dat doen, levert 60 een betere kwaliteit???

Bijdrager
    beacher

Dank je wel voor jullie snelle reacties.

Ik zie verschil in kwaliteit (60/90 min.) als ik mijn dvd bekijk via mijn speler. Met name in donkere beelden en wipes.

Gek dat dit niet terug te zetten is binnen het programma zelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een project van 60 minuten of minder gebruikt in iDVD, dan pakt ‘ie automatisch de hoogste kwaliteit.

60 minuten en meer resultaat in een hogere compressie.

Dit moet gewoon automatich gebeuren, dus valt hier niets aan in te stellen.

Bijdrager
    beacher

Toch als ik kijk naar de status, blijven deze gegevens op 90 minuten staan, zelfs als mijn data niet meer dan 20 minuten bevat.

dank!

Bijdrager
    Steves lovechild

Geef nu eens aan wat je hebt gedaan.
    Een nieuw project gemaakt?
    Voorkeuren weggegooid?
    Zo komen we natuurlijk niet verder!

Bijdrager
    beacher

Ik ben eruit! Sorry, ik moest wachten tot ik thuis op mijn mac weer verder kon. Heb op mijn werk geen idvd. Reageerde vanaf werk.

Bij het openen van idvd gaat hij naar het laatst bewerkte document. Hierin heb ik mijn nieuwe filmpje geimporteerd en de oude weggegooid. Deze oude was langer dan 90 minuten, waardoor de compressie automatisch ingesteld bleef staan.

Bij het aanmaken van een nieuw project staat de instelling weer op 60 minuten. Iedere keer dus een nieuw project aanmaken en niet het geopende project bewaren als…

Nogmaals iedereen bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.