13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Hugoengels

iDVD 5 zonder dvd-brander?

Ik heb een iMac met combo-drive en wil een iDVD project gaan maken.
    Een vriend van me heeft een dvd-brander.
    Kan ik nu thuis een dvd-project maken en die bij hem branden?

Want als ik nu iDVD open zegt hij dat de vereiste hardware niet gevonden is!

Is er geen hack die de hardware check omzeilt?

Bijdrager
    PeterK

Allereerst is het vreemd dat wanneer je een superdrive hebt iDVD zegt dat het de vereiste brander niet kan vinden, dat zou wel moeten. Overigens kun je met iDVD 05 ook een externe brander gebruiken omdat het mogelijk is om bij het “branden” te kiezen voor opslaan als diskimage. Dat brand je dan vervolgens met een externe DVD brander op een DVD.

Bijdrager
    Hugoengels

Sorry ik heb een combodrive. en die superdrive hangt er niet aan, dus vandaar dat hij begint te piepen bij het opstarten.

Bijdrager
    PeterK

Ok ik begrijphet, dan blijft dus voor jou de optie over om een diskimage te maken met iDVD 05 en dat met een externe brander op een DVD te branden.

Bijdrager
    Hugoengels

Ja dat was ook mijn bedoeling, MAAR
    als ik het programma iDVD open zegt hij dat de vereiste hardware niet is gevonden.
    Wat nu?:oops:

Bijdrager
    PeterK

Die melding moet je gewoon negeren, je maakt je DVD project en als de status aangeeft dat het klaar is om te branden kies je de optie om het op te slaan als diskimage.

Bijdrager
    Hugoengels

Hoe kan ik dat negeren? Je kan alleen op OK klikken en dan sluit hij het programma af…

Bijdrager
    PeterK

Hmmm dat begrijp ik niet. Je maakt gewoon een nieuw DVD project aan, geeft het een naam en de rest gaat vanzelf. Die melding komt inderdaad maar dat betekent niet dat iDVD ermee stopt.

Bijdrager
    Hugoengels

Het gebeurt bij het opstarten van iDVD.
    Dus ik kom er niet in vanwege een scan die Apple inbouwd.
    Net als bij dvd player. Heb je geen ingebouwde dvd-player die door apple ondersteund wordt doet het programma het niet…

Bijdrager
    PeterK

He Hugo ik heb je een PB gestuurd, check dat ff.

Bijdrager
    basiel

ik zal vanavond eens op mijn PB checken die heeft ook combodrive

Bijdrager
    Hugoengels

Ik denk dat ik weet wat het probleem is!
    Helaas heb ik alleen maar een G3 processor.
    Misschien geeft hij daarom de melding?

Bijdrager
    PeterK

Inderdaad kan de G3 processor het probleem vormen, op de doos met iLife ’05 staan de systeemvereisten en daar wordt voor iDVD aangegeven een G4 of G5 processor. Dat lost je probleem uiteraard niet op maar je weet nu tenminste waar het aan ligt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.