10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hugoengels

iDVD 5 op een G3 computer

Help! ik heb al veel gezocht via Google en via het forum hier maar niks gevonden.
    Hoe kan ik op een G3 computer iDVD 5 gebruiken?

Wie weet raad? Is er nog geen hack voor?
    Ik wil geen dvd’s gaan branden, alleen het voorbereidend werk.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoezo? Kan iDVD5 niet op een G3 dan?

iDVD heeft geen DVD-brander nodig.
    Je kunt je films gewoon bewaren en later branden op een andere Mac.

Bijdrager
    JFigaro34

volgens mij is er voor iDVD een superdrive vereist toch?…

Apple SuperDrive (or 733MHz G4 processor) required for iDVD

Bijdrager
    patjo
    ”xcuneytx”

volgens mij is er voor iDVD een superdrive vereist toch?…

Apple SuperDrive (or 733MHz G4 processor) required for iDVD

Nee hoor, maar je kunt op een machine zonder SuperDrive natuurlijk alleen maar disc images opslaan. iDVD 5 staat hier ook gewoon op mijn iMac G3 en werkt daar ook op. Externe LaCie brander eraan en Toast 6 erop en hopla, klaar is de dvd…

Bijdrager
    Pleeborstel

Ik dacht dat je een G4 nodig had om iDVD te kunnen gebruiken. Het staat wel zo in de systeemeisen: minimaal een 733 Mhz G4:roll:

Bijdrager
    Hugoengels

to Patjo: hoe kan dat?
    Probeer jij eens om iDVD op te starten als je brander niet is aangesloten?

Ik heb geen dvd brander en geen G4 processor.
    Hij zegt dat de required hardware niet gevonden kan worden tijdens het opstarten.

Ik dacht dat hij niet opstartte omdat ik een G3 heb.
    Het zou logischer zijn als hij niet opstart als je geen dvd brander hebt.

Bijdrager
    patjo

Je hebt gelijk… Ik heb me vergist, want er staat iDVD 4 op en niet 5… :|

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Hugoengels”

to Patjo: hoe kan dat?
    Probeer jij eens om iDVD op te starten als je brander niet is aangesloten?

Ik heb geen dvd brander en geen G4 processor.
    Hij zegt dat de required hardware niet gevonden kan worden tijdens het opstarten.

Ik dacht dat hij niet opstartte omdat ik een G3 heb.
    Het zou logischer zijn als hij niet opstart als je geen dvd brander hebt.

Daar dacht ik dus ook al aan toen ik dat verhaal van Patjo las…Echter, sinds iDVD4 heb je geen brander meer nodig, je kunt het project namelijk ook als schijfafbeelding bewaren (in iDVD5 kan dat zonder hack). Je hebt wel een G4 nodig van 733 Mhz of sneller, anders zal het niet werken denk ik of iemand moet er weer een hack voor hebben bedacht ofzo:roll:

Bijdrager
    Hugoengels

Oke tot zover klopt het dus.

Ik ben op zoek naar die Hack om die ‘processorcheck’ te omzeilen.

Wie kan me daar aan helpen?

Bijdrager
    Pleeborstel

Voor zover ik weet bestaat zo’n hack niet. De enige hack die je wel had was om iDVD te laten werken met een externe brander. Deze aanpassing is sinds de release van iDVD 5 echter niet meer nodig omdat je daar vanuit het programma een schijfafbeelding kunt maken die je vervolgens met Toast kunt branden. Daarvoor had je vroeger dus die hack…

Ik vrees dat jouw G3 gewoon te traag is om iDVD te kunnen draaien. De tijd van de G3 is langzamerhand gewoon voorbij. Het is niet leuk om dat vast te moeten stellen, maar het is wel zo. Zelfs een G4 begint te traag te worden voor bepaalde applicaties, alles gaat in de richting van de G5 als je naar de ontwikkelingen kijkt.

Ik weet wel dat niet iedereen het geld heeft om zo’n G5 te kopen, alleen denk ik dat er geen ontkomen aan zal zijn in de toekomst als je nog zwaardere programma’s wilt gaan gebruiken. Je zult in ieder geval minimaal een snelle (>733Mhz) G4 nodig hebben om de komende tijd vooruit te kunnen, behalve als je niks anders doet dan internetten, mailen en tekstverwerken. Dan voldoet een G3 prima. Voor het zwaardere werk is een dergelijke machine echter niet meer aan te raden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.