5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nihilist

iDisk: Waarom synchroniseert de boel niet..??

Onlangs MobileMe family-account aangeschaft. Werkt behoorlijk prima, maar iDisk komt me mijn strot inmiddels uit.

Situatie: thuis heb ik een iMac, voor on-the-road een MBP. Ik heb mijn werk-map op mijn iMac naar iDisk gesleept. Als ik dan van huis vertrekt, synchroniseer ik dus iDisk in de veronderstelling dat de laatste versie van mijn werkmap op iDisk gezet is, zodat ik er elders bij kan (dat lijkt me althans het idee van iDisk).

Het komt alleen erg vaak voor dat deze synchronisatie helemaal niet heeft plaatsgevonden. Mappen die ik aanmaak in de werk-map op mijn iMac of werkdocumenten die ik bewerk voordat ik weg ga worden helemaal niet op iDisk gezet.

Het MobileMe symbool geeft mooi aan ‘laatste synchronisatie met MobileMe om <insert tijdstip kort voor vertrek>’, maar dat is dus niet het geval voor iDisk. Die blijft vrijwel onaangeroerd.

Ik heb iDisk ingeschakeld en aangegeven dat ie ‘Automatisch’ moet bijwerken, wat mij niet verhinderd om dit handmatig te doen voordat ik dus van huis ga.

Wat gaat hier nu fout?

Bijdrager
    John Allijn

Ik heb dat al lang opgegeven: die iDisk werkt voor geen meter.
    Synchroniseren doet hij niet (foutmeldingen en inderdaad ontbrekende bestanden) en handmatig copieren gaat laaaaannnnggzaaaaammmm.:(
    Uploaden gaat met minder dan 100mb per uur. Leuk hoor, een 20GB disk, maar jammer dat je er niets op kwijt kunt.
    ik heb meerdere malen hierover met apple support gemaild, maar die doen er ook niets aan.

Bijdrager
    Nihilist

Nou, dan zeg je exact wat ik al vermoedde. Erg jammer, want het idee van iDisk is erg netjes. Dan maar iMac aan laten staan en via Back2myMac werken. Dat gaat veelal wat beter.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien werkt Transmit beter/sneller voor je. Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131766

Bijdrager
    Nihilist
    ”Pieterr”

Misschien werkt Transmit beter/sneller voor je. Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131766

Top; ga ik gelijk ’s proberen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.