11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vizjuul

iDisk vol maar is niet vol

Ik krijg de melding dat mijn iDisk vol is. Ook op mijn bureaublad zie ik dat nog maar 27 MB vrij is op de iDisk schijf.
    Echter zegt mijn MobileMe (in systeemvoorkeuren en online) dat ik nog genoeg ruimte heb. Ook dezelfde iDisk folder op mijn MacBook zegt dat ik nog 5,5 GB beschikbaar heb. Het probleem ligt dus waarschijnlijk ergens op mijn iMac.

Moderator
    Strifer

misschien telt de meter in de systeemvoorkeuren de mobileme email niet mee?

Bijdrager
    vizjuul

Ok, voor de duidelijkheid hier een screenshot uit mijn MobileMe account settings. Er is wel degelijk genoeg vrije ruimte op m’n iDisk.

Bijdrager
    vizjuul

Net geprobeerd om een file van 100 mb via de webinterface te uploaden naar iDisk. Geen probleem.
    Sync ik mijn iDisk dan met de computer dan krijg ik een iDisk fout. Waarschijnlijk omdat er op de computer te weinig ruimte voor de iDisk is aangewezen. Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Bijdrager
    wardjj

Prullenbak even legen? Geen idee of het helpt maar helpt bij mij soms wel bij een USB-stick o.i.d..

Moderator
    Strifer

Okay, probeer het volgende eens:

1. verander de verhouding eens op me.com (zodat er gewoon een veranering is)
    2. stop het syncen met de idisk op je mac (en je andere macs eventueel)
    3. start het syncen weer

Als het nu goed is kun je de verhouding wederom veranderen naar de verhouding die je echt wilt, syncen stoppen en weer starten. Ik hoop dat dit werkt:)

Inactief
    Anoniem

Is je harde schijf misschien bijna vol? Ik weet at iDisk eigenlijk gewoon synct met een map op je HD. Als die HD nou is vol is..

Bijdrager
    mymac

Hij geeft hem weer als een schijf van maar 10,77GB. Ik zou zeggen stel de boel even opnieuw in.

Bijdrager
    vizjuul

Ik heb de prullenbak leeggemaakt, nu is er 114 mb vrij. Echter moet dit 5,5 GB zijn.
    Op Macintosch HD is nog 189 GB vrij dus schijfruimte genoeg.

@strifer: dit heb ik ook geprobeerd. Mocht niet helpen.

Iemand nog een ander idee dan opnieuw instellen?

Moderator
    Strifer

zeker dat het syncen echt uit stond?

Bijdrager
    vizjuul

Probleem opgelost.

Heb de lokale iDisk gestopt en opnieuw gesynchroniseerd. Na het opnieuw downloaden van de complete iDisk wordt de beschikbare ruimte nu wel weer goed aangegeven.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.