6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hleijten

idisk synchroniseren

Na de update naar Lion lukt het niet om idisk te synchroniseren met MobileMe. Heeft iemand een verklaring?

Bijdrager
    stavos

iDisk gaat verdwijnen met de komst van iCloud. Dus wellicht dat het daar iets mee te maken heeft?
    Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar een alternatief. Wellicht is DropBox iets voor je?

Bijdrager
    Baas

Bij mij werkt synchroniseren met iDisk prima met Lion. Soms kan het wel handig/nodig zijn om de iDisk uit te zetten en opnieuw een lokale kopie te laten maken.

Systeemvoorkeuren->Mobile me-> iDisk synch: klik op stop. Wacht ff. Klikt op start. Dan is die even bezig en dan staat er een nieuwe iDisk op je eigen computer. Dat helpt mij wel eens als er problemen zijn met de iDisk. Soms zijn er ook problemen omdat ze in Cupertino met wat nieuws bezig zijn en dan werkt het ff niet zo vlekkeloos.

Volgens mij verdwijnt iDisk echt niet, maar gaat het anders heten en werken. Dropbox is ook prima, maar iDisk werkt zo lekker geïntegreerd.

Groet,

Joost

Bijdrager
    hleijten

Mijn account bij MobileMe loopt nog tot halverwege 2012. Hierbij heb ik 10 Gb; bij Dropbox slechts 2. Ik zal de tip van Baas eens proberen en laat weten of het werkt.

Bijdrager
    stavos

Maar na halverwege 2012 zul je toch op zoek moeten naar een alternatief..
    Gebruik je de volle 10Gb van MobileMe? Je kunt sparen voor meer opslag (of eventueel bij huren). Ik zit nu voorbij de 8Gb op Dropbox, zonder er een euro aan uitgegeven te hebben.

Bijdrager
    hleijten

Zoals voorgesteld door Baas heb ik iDisk synch gestopt en na een half uur weer opgestart. Nu is de map iDisk leeg en draait het pijltje maar rond. Er gebeurt echter niets. Wie weet raad?????

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.