7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisvanduyn

iDisk Sync: Hoe mappen te syncen?

Goedendag!

Ik zit al een tijdje met een vraag/probleem met mijn iDisk.
    Ik heb een Mobile Me account en gebruik met veel succes de synchroniseer functie van mijn agenda en contacten.
    Wat ik nou graag zou willen met mijn iDisk is het voglende:
    Ik heb thuis een iMac staan, en voor onderweg heb ik een Macbook, allebei het nieuwste type en nieuwste software.
    Thuis werk ik vaak op m’n iMac, nou zou ik graag willen dat de documenten die ik in bepaalde mappen heb staan op mn imac gesynchroniseerd worden met dezelfde mappen op mn macbook.
    Zodat ik dus op beide computers de zelfde documenten heb.

Ik heb wat zitten proberen met iDisk, maar ik begrijp nou niet helemaal of ik documenten in de map iDisk op mijn macs moet gaan opslaan, of dat ik een map (Documents bijvoorbeeld) synchroon moet houden met de iDisk map.
    Want volgens mij is de iDisk op de mac slomer als een normale bestandsmap?

Kan iemand mij vertellen wat de beste oplossing voor dit is?
    En met welk programma ik eventueel mappen met elkaar kan synchroniseren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Zeekomkommer

Kijk een snaar DropBox: http://www.getdropbox.com

DropBox maakt op allebei je Mac’s een folder genaamd dropbox in je thuismap. Deze folder wordt dan op beide computers synchroon gehouden. Op dit moment kan je met dropbox alleen de dropbox map synchroniseren, maar in de toekomst waarschijnlijk ook andere willekeurige folders.

De files staan gewoon op je eigen harde schijf, dus het werkt snel en ook offline. Zodra je een file aanpast wordt deze aanpassing naar je dropbox account geschreven. Als je vervolgens je andere mac (of pc, dat werkt ook!) aanzet worden deze aangepaste files gesynchroniseerd. Je hoeft dus niet beide Macs tegelijk aan te hebben om te syncen omdat al je files ook in je dropbox account staan. Leuke daaraan is weer dat je meteen een backup hebt waarvan ook nog eens meerdere versies bijgehouden worden. Bovendien kan je ook mappen in je dropbox account delen met mensen die ook een dropbox account hebben (handig als je ergens aan samenwerkt). Ook kan je een file “publishen” waardoor je iemand anders via een http:// link een file uit je dropbox kan laten downloaden, handig voor het e-mailen van grote files.

Al met al een erg handige service dus, die in de eerste plaats (bijna) doet wat jij wilt;-)

Bijdrager
    dennisvanduyn

Bedankt voor je reactie!

Dropbox is een hele goede oplossing inderdaad, volgens mij gaat dat goed werken als ik dat gebruik.
    Ben alleen wel benieuwd of het ook gaat lukken met iDisk met een andere oplossing.
    Ik betaal immers toch voor die 20gb aan ruimte.

Bijdrager
    spruit
    ”Zeekomkommer”

Kijk een snaar DropBox: http://www.getdropbox.com

DropBox maakt op allebei je Mac’s een folder genaamd dropbox in je thuismap. Deze folder wordt dan op beide computers synchroon gehouden. Op dit moment kan je met dropbox alleen de dropbox map synchroniseren, maar in de toekomst waarschijnlijk ook andere willekeurige folders.

De files staan gewoon op je eigen harde schijf, dus het werkt snel en ook offline. Zodra je een file aanpast wordt deze aanpassing naar je dropbox account geschreven. Als je vervolgens je andere mac (of pc, dat werkt ook!) aanzet worden deze aangepaste files gesynchroniseerd. Je hoeft dus niet beide Macs tegelijk aan te hebben om te syncen omdat al je files ook in je dropbox account staan. Leuke daaraan is weer dat je meteen een backup hebt waarvan ook nog eens meerdere versies bijgehouden worden. Bovendien kan je ook mappen in je dropbox account delen met mensen die ook een dropbox account hebben (handig als je ergens aan samenwerkt). Ook kan je een file “publishen” waardoor je iemand anders via een http:// link een file uit je dropbox kan laten downloaden, handig voor het e-mailen van grote files.

Al met al een erg handige service dus, die in de eerste plaats (bijna) doet wat jij wilt;-)

schitterende tip!!! Al op 2 computers geinstalleerd en lijkt zéér belovend!! thks :wink:

Bijdrager
    sasquatch

ik zeg het hier nog eens, kijk uit met dropbox(shared files dan he):

While you own the content contained in Your Files, you hereby grant all other Dropbox users a non-exclusive, worldwide, royalty-free, sublicensable, perpetual and irrevocable right and license to use and exploit Your Files in your public folder. In addition, you hereby grant Dropbox users who have been given access to your shared folder a non-exclusive, worldwide, royalty-free, sublicensable, perpetual and irrevocable right and license to use and exploit Your Files in your shared folder.

Bijdrager
    iquik
    ”dennisvanduyn”

Goedendag!

Ik zit al een tijdje met een vraag/probleem met mijn iDisk.
    ……

Kan iemand mij vertellen wat de beste oplossing voor dit is?
    En met welk programma ik eventueel mappen met elkaar kan synchroniseren?

Alvast bedankt!

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van het standaard MacOS feature: iDisk-synchronisatie. Dit kun je activeren in de system preferences van MobileMe. Als je dit activeert op de Mac vanwaar uit je het meest met deze files werkt. Wordt er op die Mac een copie van de data op de harde schijf opgeslagen en in sync gehouden. Je kunt er dan vanaf de andere Mac bij op Mobile Me. Nadeel is natuurlijk dat MobileMe niet altijd zo snel is.

Igor

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”sasquatch”

ik zeg het hier nog eens, kijk uit met dropbox(shared files dan he):

While you own the content contained in Your Files, you hereby grant all other Dropbox users a non-exclusive, worldwide, royalty-free, sublicensable, perpetual and irrevocable right and license to use and exploit Your Files in your public folder. In addition, you hereby grant Dropbox users who have been given access to your shared folder a non-exclusive, worldwide, royalty-free, sublicensable, perpetual and irrevocable right and license to use and exploit Your Files in your shared folder.

Ok, maar die functies zijn in dit geval niet nodig. Het ging hier vooral om de basis sync functionaliteit, waarbij je dus helemaal geen bestanden met iemand anders deelt. En het lijkt mij overigens vanzelfsprekend dat je, als je je bestanden met iemand gaat delen, hebt overwogen of diegene wel echt aan jouw bestandjes mag zitten.
    In de eerste plaats is het gewoon je eigen verantwoordelijkheid om in te zien wat de consequenties zijn als je je bestanden aan iemand beschikbaar stelt. In de genoemde quote bespeur ik een beejte de rare amerikaanse verantwoordelijkheid mentaliteit, waar de gebruiker niet verantwoordelijk hoeft te zijn voor zijn eigen domme acties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.