4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gnimiurc

iDevice blokkeren voor wifi met iMac als accesspoint

Thuis gebruik ik een iMac (mid 2007/Lion 10.7.1) als wifi-accesspoint voor verschillende iDevices. Nu wil mijn zoon binnenkort een iPod touch kopen, maar deze wil ik op gezette tijden kunnen blokkeren voor toegang tot wifi. Is hier binnen Lion een mogelijkheid voor? Of is er een app waarmee ik dit kan regelen?

Bijdrager
    stavos

En daarbij moeten de andere iDevices natuurlijk wel gewoon verbinding blijven behouden met je iMac? Anders zou het uitzetten van je accesspoint de makkelijkste en simpelste oplossing zijn..
    Heb je al gekeken of je op de iMac kunt zien welke iDevices verbonden zijn? En of je daarbij instellingen kunt aanpassen en dus specifiek toegang kunt blokkeren? Dat is namelijk wel de meest gangbare methode bij een router. (zit nu helaas niet achter een Mac, dus kan het zelf even niet nakijken)

Bijdrager
    SunKeeper

Voor zover ik zie heeft Systeemvoorkeuren daar geen opties voor.

Je kunt enkel een naam en een beveiliging instellen, wie er vervolgens verbinding maakt zie je niet.

Er zou dan een app voor moeten zijn, maar ik kan na even kort zoeken niets vinden wat erop lijkt.

Kun je je zoon niet zijn iPod laten inleveren op bepaalde tijden? Of moet hij er wel iets op kunnen doen, maar dan zonder internettoegang?

Bijdrager
    stavos

Heel simpel dan: 2 wachtwoorden. 1e wachtwoord bekend bij iedereen die toegang mag hebben, 2e wachtwoord alleen bekend bij diegene die tijdens bepaalde tijden toegang mag hebben (zoonlief dus niet). Instellingen van je accesspoint wijzigen en zoonlief kan geen verbinding meer maken. Nadeel is alleen dat iedereen die bekend is met het 2e wachtwoord opnieuw verbinding moet maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.