5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MACniffecent

identiteitscrisis Imac g5

Nou hebben wij er als schoolinstelling voor gekozen om maar liefst 28 Imacs te kopen.
    Nou is er voor elke imac een image geschreven met gelimiteerde mogelijkheden voor elke leerling; ze kunnen bijvoorbeeld niet in de systeemvoorkeuren komen.
    Ook zijn de imacs in een bestaand windows netwerk geintergreerd. De leerlingen kunnen dus met eigen acount ook inloggen op de imacs dit om o.a een controle over het pc gedrag van leerlingen te controleren.
    Echter nou gebeurt er steeds iets vreemds; de imac onthoud zijn netwerknaam niet…. elke imac springt steeds terug naar Imac 02….om gek van te worden…. die gasten van syteembeheer werden al niet vrolijk van de netwerk instellingen van osx en nu krijgen we dit ook nog….

Iemand?:mrgreen:

Bijdrager
    lumpii

“die gasten van netwerkbeheer” de laan uit sturen?

Bijdrager
    cmug

lumpii, MACniffecent heeft veel meer aan een serieus antwoord. Denk persoonlijk dat het meer een vraag is voor een forum/platform van ICT netwerk beheerders. Helaas ken ik zo’n platform niet.
    Ben wel erg nieuwsgierig hoe dit probleem op te lossen. Waarschijnlijk moet je wat meer info geven over de techniek die je gebruikt in je netwerk. Dan kunnen kenners beter meedenken.

Bijdrager
    MACniffecent

Ik zal morgen eens een syseembeheerder aanschieten…
    Wat ik begrijp is dat elke afzonderlijke mac in het netwerk zijn eigen netwerk naam niet onthoudt maar steeds
    terug springt…. Met parental controls beheren ze natuurlijk de restricties voor bepaalde toegangen die niet gewenst zijn/….

tot hoors

Bijdrager
    waupiman

Via dhcp leases kun je namen door geven… heb je waarschijnlijk niets aan aangezien die ip’s nog eens verschillen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.