18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Jac Trum

Identiteit bijwerken Office duurt veel te lang

Het opstarten van mijn Macbook unibody 13″ 2.4 duurt de laatste tijd verschrikkelijk lang, omdat Microsoft Office voor Mac de identiteit moet bijwerken. Ik zit nu al minuten tegen dat schermpje aan te kijken, terwijl mijn iMac de melding zelfs nog nooit gegeven heeft. Erg lastig wanneer je de Macbook voor een presentatie meeneemt en je een groep mensen moet laten wachten omdat je computer niet wil doorstarten. Ik heb hem zojuist maar opnieuw opgestart, waarna de mededeling wegbleef. Lijkt me toch niet in orde…

Moderator
    Night

Heb hier ook die hele Office zooi opzitten, maar kan me niet herinneren die melding ooit gezien te hebben.
    Welke versie Office gebruik je?

Bijdrager
    Jac Trum

De MAC 2008 versie (homeuser) draait zowel op mijn Macbook als op de iMac. Alleen op de Macbook heb ik dat probleem.

Bijdrager
    Barrix

@Jac Trum, je bent niet de enige met dat probleem. Vreemd genoeg heeft mijn vrouw op haar Mac G5 /DP/ PPC dat probleem met Office 2008 en ik heb het niet op mijn MacPRO. Dus ik ben ook benieuwd of iemand een oplossing heeft voor ons.

Bijdrager
    schooier

ik gebruik nu een jaar mijn macbook pro met de suite van microsoft. hoewel ik mijn apple altijd goed afsluit heb ik zo’n 3 – 4 keer per week het probleem dat hij mijn identiteit moet bijwerken. ik gebruik entourage op een microsoft exchange server.

Het laatste probleem wat ik heb gehad is dat door dat lokaal (voor de tiende keer) mijn database opnieuw opgebouwd moest worden nu op de server al mijn mail verdwenen is. Voor wie klinkt dit bekend en wie heeft een oplossing. Sta op het punt om maar weer terug te gaan naar windows..

Richard

Bijdrager
    Hanton

Sluit me hier even aan want heb exact hetzelfde probleem met Office 2008. Ik deel Entourage met m’n vriendin. Zij heeft haar identiteit gewoon in de documenten folder staan, ik heb mijn office identiteit op een externe schijf staan. Telkens iemand van identiteit wil wisselen komt de “Identiteit bijwerken” melding, het kan makkelijk 15 (!) minuten duren voor je effectief verder kan in Entourage. Iemand tips? (onder entourage 2004 had ik dit overigens nooit)

Bijdrager
    JohnWBJ

Het probleem doet zich bij mij alzeker een jaar voor , ik dacht dat het erbij hoorde, maar tegenwopordig duurt het soms 15 minuten voor ik mijn wordbestand kan openen. wil hier graag vanaf maar heb geen idee hoe.

Bijdrager
    tinus_omt

Heb je misschien 100000 fonts geinstalleerd?

Bijdrager
    Geedee

Ik heb niet al te veel fonts geĂ¯nstalleerd en toch werkt Office ook bij mij de identiteit bij tegenwoordig bij vrijwel elke opstart van een Office-onderdeel. Dat duurt idd een eeuwigheid. Niet te doen.

Bijdrager
    iberno

Sinds twee weken heb ik dit probleem nu ook bijna dagelijks…. duurt soms wel kwartier voor ik Word kan gebruiken…. erg irritant, niemand een oplossing behalve opnieuw installeren?

Bijdrager
    iberno

Ik heb t inmiddels opgelost! Kwam deze tip ergens anders tegen, van Paul Sondervan (en dan met)

‘Heel herkenbaar.
    Volgens mij doet de Microsoft Database Daemon dat.
    Deze wordt na het inloggen automatisch gestart.
    (Systeemvoorkeuren –> Accounts –> Inloggen)
    Het duurt soms inderdaad erg lang.
    Wat vaak wil helpen is Microsoft Entourage opstarten met de ingedrukt.
    Dan eerst de integriteit van de database controleren en daarna de database comprimeren.
    Hierna zou het beter moeten gaan.
    Mochten er problemen met de integriteit zijn, dan moet je de database opnieuw opbouwen.

Suc6.’

Bijdrager
    michelvdb

… met de Alt-toets ingedrukt. … is weggevallen door een ‘Alt/Option-smilie’ die dat forum gebruikt .

Bijdrager
    iberno

Gaat prima zonder die optie;)

[Bewerkt] Moet dus wel met die optie

Bijdrager
    MacMulder

Hoe is het hier mee afgelopen helpt het? ook ik heb dit probleem en het programma start niet tot dat het bijwerken klaar is heel vervelend…. Hoor graag of het baat heeft.

INFO: OS 10.6 – Office 2008 vers. 12.2.4 en draait ook via een exchange server.

Bijdrager
    iberno

de tip die ik ben tegen gekomen werkt prima! Heb er geen last meer van!!

Bijdrager
    iberno
    michelvdb op 04 augustus 2010

… met de Alt-toets ingedrukt. … is weggevallen door een \’Alt/Option-smilie\’ die dat forum gebruikt .

ah nu snap ik je opmerking haha… er ontbreekt idd een stukje tekst uit mijn tekst…. dom… ach ja, Dat andere forum is ook een beetje een suf forum in mijn ogen maar goed…. had er wel een mooi antwoord gevonden en daar zijn we voor!

Bijdrager
    cessnaflyer

Ik heb die hele Microsoft Database Deamon uit mijn inlogsequentie verwijderd door simpelweg op de “-” button te klikken als ik het programma geselecteerd heb in systeeminstellingen\accounts\inloggen…
    Geen last meer van dit vervelende verschijnsel. Ik snap nog steeds niet waarom het van de ene dag op de andere plotseling manifest werd?!

Ik gebruik die zooi van MS toch maar sporadisch…

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik had Office 2008 incl. de voorkeuren weggegooid en het spul opnieuw geĂ¯nstalleerd.
    Het werkt weer OK.
    De truuk met option onthoud ik voor het geval het verschijnsel zich weer voordoet.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.