3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    VLC

iDefrag -> CD Maker ?

Ik ben bezig om mijn Disk te defragmenteren i.v.m. Bootcamp.

Maar nu krijg ik deze melding :

Daarna heb ik even verder gekeken en het blijkt dat ik een Boot CD moet maken om vanaf die CD te booten en dan wel de Disk te kunnen defragmenteren. Alleen .. hoe maak ik een bootcd met iDefrag ?

In de help staat dit :

The simplest way to create a bootable CD/DVD is to use CDMaker which should be available to you from your distributor. CDMaker is a utility developed by Coriolis Systems that will allow you to create bootable CD/DVDs with Coriolis products on them. CDMaker comes with instructions about how to create a bootable CD/DVD. You will need a CD/DVD writer and some blank recordable optical media

Maar ik kan nergens dat CD maker vinden ….

Bijdrager
    Turbanus

Legio topics te vinden hier die dit behandelen. Kijk eens even rond zou ik zeggen of zoek even op wat trefwoorden.:wink:

Bijdrager
    JeePee

Je kunt het ook door vanaf een andere schijf te starten en dan zo je interne schijf te defragmenteren. Maar CD-maker kun je bij Coriolis downloaden, door daar even in te loggen. Je hebt je inloggegevens gekregen nadat je iDefrag hebt aangeschaft.

Overigens is defragmenteren niet heel vaak of heel snel nodig, ligt aan de grootte van je schijf en wat je doet. Veel videobewerking en gebruik van grote bestanden kan bijvoorbeeld voor flinke fragmentatie zorgen, maar bij gewoon gebruik valt dat in principe wel mee, bovendien merk je het met de snelle schijven van tegenwoordig vrijwel niet.:D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.