3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Idee voor open dagen

Eind mei worden er in ons bedrijf (!pet drukkers en vormgevers) twee open dagen gehouden.

Nu krijgt iedereen een soort van taak/bezigheid die dag en ik ga waarschijnlijk fotobewerking (Photoshop) doen. Alle bewerkingen worden gedaan op de mac en geprojecteerd met een beamer.
    Het hoeft niet perse serieus te zijn, iets grappigs mag ook. Misschien een beetje op de Bob Ross-manier…

Heeft iemand een idee? Iets met bekende Nederlands misschien, of iets anders herkenbaars en waar de mensen voor blijven staan kijken.

Uiteraard ga ik niet de hele dag achter m’n mac zitten, dus het lijkt mij een goed idee om in de pauzes een soort van filmpje af te laten spelen. Een soort van morph (?) van een beginfoto naar het eindresultaat. Laten we zeggen, “automatische” fotobewerking zonder dat iemand achter de computer zit. Bestaat er een programma (mac of pc) die handelingen kan openemen naar bv. een MPG/AVI-bestand?

Misschien nog andere leuke dingen die door iemand eerder is gedaan op een open dag/presentatie?

Bijdrager
    MacBeer

Niet lang geleden heeft de akademie waar ik heb gestuurd een open dag gehad. De afdeling Visuele Communicatie had dat jaar nieuwe werkplaatsen gekregen en stelde deze ook open. Op iedere Mac draaide een interactief programma van de studenten. Zij hadden een digitale presentatie gemaakt van de docenten op de afdeling.

Het is erg leuk om met foto’s van de medewerkers te gaan stoeien (en dan vooral met de directie!). Een schat van mogelijkheden zou ik zeggen… Fotografeer de directeur tegen een saaie, oer-Nederlandse achtergrond en laat ‘m in Photoshop in no time op een carribisch eiland staan.

Shop de puistjes weg van de secretaresse of receptioniste.

Laat met een kleurbewerking zien hoe een van je collega’s groen van misselijkheid wordt nadat hij/zij een paar biertjes opheeft.

Bijdrager
    MacBeer

Overigens, in Photoshop kun je je handelingen opnemen…. op die manier maak je een film in Photoshop zonder dat je daar daadwerkelijk een filmpje van maakt. Er bestaan wel software die zeg maar je beeldscherm opneemt. Volgens mij doet SnapzPro dat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.