11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    klaasb

Idee voor accessoire

Stel je denkt een geweldig idee te hebben voor een iphone/ipod touch accesoire ….. maar het ontbreekt je natuurlijk aan de uitgebreide financiele middel om er iets mee te doen, en ook qua techniek kun je best wat mensen gebruiken.
    Het gaat om een accesoire die nog niet op de markt is, en waarschijnlijk ook alleen zou kunnen werken met de nog uit te komen 3.0 versie van de iphone software.

Wat doe je in zo’n geval??

Bijdrager
    iVOO

http://www.hetbesteideevan.nl

:P

Maar eigenlijk moet je gewoon op zoek gaan naar mensen die wel de financiƫle middelen hebben. Die heten dan investeerders. Of je werkt je idee uit op papier en vraagt patent aan en verkoopt het idee aan een producent van ipod accessoires.

Ik word alleen wel nieuwsgierig….welk fantastische gadget er nog niet bestaat

Bijdrager
    sanius

Let wel, het aanvragen van een patent kost ook vrij veel… Je moet namelijk eerst betalen voor een onderzoek naar andere gelijksoortige patenten en vervolgens moet je per land een patent aanvragen.

Dit kan makkelijk een paar duizend euro kosten. UIteraard is dit een schijntje als je echt een briljant idee hebt, maar het zoeken naar investeerders zou ik als eerste stap nemen.

Veel succes!

Bijdrager
    Mono1

@klaasb:
    Gezien je leeftijd zou ik wel opschieten!!! :)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Begin eerst eens met het deponeren van je idee bij de belastingdienst (15 euro). Stap twee is duurder en minder eenvoudig, patent aanvragen… Daarna contact opnemen met een firma en je idee daar neerleggen in de hoop dat ze er iets mee willen/kunnen.

Bijdrager
    janhh

Een domotica accesoire die de nabijheid van de iPhone met bonjour en bluetooth ziet en daarmee weet wie en waar je bent waardoor hij in jouw huis de verlichting per kamer en de temperatuur van jouw voorkeur kan instellen. Ook kun je het domotica systeem met het nieuwe 3.0 OS via zijn eigen software uitgebreid bedienen. Hatsiekiedeej! Was het zoiets dat je bedacht had;)

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”janhh”

Een domotica accesoire die de nabijheid van de iPhone met bonjour en bluetooth ziet en daarmee weet wie en waar je bent waardoor hij in jouw huis de verlichting per kamer en de temperatuur van jouw voorkeur kan instellen. Ook kun je het domotica systeem met het nieuwe 3.0 OS via zijn eigen software uitgebreid bedienen. Hatsiekiedeej! Was het zoiets dat je bedacht had;)

Ik gok op een LED lampje in een dock connector als zaklamp 8)

Bijdrager
    vuilefik

Heb ik al.

Bijdrager
    klaasb

Ik heb een mailtje naar Griffin (bekende maker van ipod accesoires) gestuurd. Eens kijken hoe zij reageren.

Bijdrager
    JBG

In een ook maar beetje geavanceerde rechtzaak heb je er niks aan. Maar in Nederland is het zo geregeld dat alles wat je opschrijft of maakt direct copyright op zit. Schrijf je idee op en stuur het in een gesloten envelop naar jezelf (maak deze niet meer open). Beetje advocaat heeft dit zo ongedaan gemaakt mocht iemand je idee willen jatten, maar wellicht schiet het wat op. En slecht 44 cent!

Bijdrager
    klaasb

We handle all ideas for new product through our product submission form. Here is a link to it on our website:

http://www.griffintechnology.com/about/contact/general

Thank you for your interest!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.