30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Novix

Idee: oplossing voor plaatjes quoten

“Waarom quote jij afbeeldingen?”
    “Stop met foto’s quoten!”
    “Komaan zeg, wie quote die afbeeldingen hier?”

Iedereen kent de reacties wel. Ze komen jammer genoeg bijna evenveel voor in de Apple Lounge dan interessante berichten. Maar hier is misschien een eenvoudige oplossing voor, zoals bij MacThemes.

Zij hebben een mod die automatisch de tags eraf haalt wanneer iemand een quote plaatst. Simpel, maar effectief.

Wat denken jullie?

Inactief
    Anoniem

Doen, en dan als je nog plaatjes wilt quoten kan je zelf de tags er voor en achter zetten.

Bijdrager
    Josebo.

Goed plan! Ook met het oog op het laden van de pagina’s. Zal dan een stuk sneller gaan!

Bijdrager
    sturb

Het kan soms handig zijn om een plaatje wel te quoten: als het bijvoorbeeld op de vorige pagina of iets dergelijks staat. Laat het lekker aan diegene die het post over…. Maarja dat zijn my 2 cents.

Bijdrager
    Calpa
    ”sturb”

Het kan soms handig zijn om een plaatje wel te quoten: als het bijvoorbeeld op de vorige pagina of iets dergelijks staat. Laat het lekker aan diegene die het post over…. Maarja dat zijn my 2 cents.

Vertel dat maar tegen alle Vlamingen hier met een datalimiet.. of gewoon tegen iedereen wiens lay-out er door verpest wordt.

Zit wel eens op andere fora waar ook gewoon de afbeeldingen automatisch uit quotes verwijderd worden.. 99% van de gevallen is het quoten van afbeeldingen niet nodig; in die overige 1% kan het best handmatig.

Bijdrager
    Novix

Heeft iemand van de mods dit al gelezen? Blijkbaar vinden meer mensen het een beter idee. Misschien een poll ofzo?:)

<Poll toegevoegd door moderator>

Bijdrager
    G-Force

Gewoon zoals op GoT, dat er even automatisch een klikbaar linkje van wordt gemaakt met de naam ‘afbeelding’.:)

Inactief
    Anoniem
    ”Novix”

Heeft iemand van de mods dit al gelezen?

Die interesseert het geen zak… op OMT v2 wachten we ook al een jaar of 3.:|

Bijdrager
    Hajo Telding

Er moet natuurlijk altijd wat te zeuren blijven, je lijkt wel een Nederlander :?

Bijdrager
    sturb
    ”PascalPas”

Vertel dat maar tegen alle Vlamingen hier met een datalimiet.. of gewoon tegen iedereen wiens lay-out er door verpest wordt.

mompelt iets van cache

Bijdrager
    Dedstok
    ”Novix”

Zij hebben een mod die automatisch de tags eraf haalt wanneer iemand een quote plaatst. Simpel, maar effectief.

Wat denken jullie?

Right, er komen per dag 1000 of meer berichten binnen, hoeveel mods zullen daar wel niet voor nodig zijn?

Bijdrager
    sturb

mod in de zin van modificatie en niet moderator ;)Een stukje php-code dus en niet een persoon:)

Bijdrager
    roy

Zullen we dan meteen een breezertaal filter nemen, een leeftijdsfilter, een landenfilter, een Vlaams filtertje? etc etc etc

Boeiend… Koop gewoon een scroll muis :x

Ik stoor me nog het meest aan de klagers over dit quoten!

Bijdrager
    Novix

Waarom kan niemand hier nou eens gewoon vriendelijk zijn? Jongens toch…
    Ik heb gewoon een eenvoudige oplossing gegeven voor een probleem waar meerdere mensen voor klagen. Ik kan me niet inbeelden dat dit een nadeel is voor iemand, dus ik dacht; waarom niet?

Bijdrager
    JDVM

Daar heb je echt kant-en-klare mods voor. Moet niet moeilijk zijn; zou wel handig zijn.

Inactief
    Anoniem

Bla bla, wat is er mis met het quoten van plaatjes? Je ziet veel sneller bij welke post het stukje tekst hoort. En voor mensen met een datalimiet: het plaatje word geladen in je cache dus meer data downloaden doe je niet.

Bijdrager
    roy

Opgelost en dicht aub :evil:

Bijdrager
    .Arne

Ik vind het wel een goed idee. De lay-out wordt inderdaad vaak uitgerekt en je moet meer scrollen… Dit is typisch een voorbeeld van een oplossing waar iedereen beter van wordt: ik stem voor, hoewel ik vrees dat het er uiteindelijk toch weer niet zal komen.

Bijdrager
    Лукас
    ”Novix”

Waarom kan niemand hier nou eens gewoon vriendelijk zijn? Jongens toch…
    Ik heb gewoon een eenvoudige oplossing gegeven voor een probleem waar meerdere mensen voor klagen. Ik kan me niet inbeelden dat dit een nadeel is voor iemand, dus ik dacht; waarom niet?

Ik ben er helemaal voor. En dan gewoon ipv de afbeelding een linkje naar de afbeelding. Dan gaat de ‘readabilty’ in sommige topics ook met mijlen vooruit.

Bijdrager
    Bor

Ik stemt voor.

Bijdrager
    n8n

Hier mijn betoog, had over deze topic heen gekeken.

”n8n”

[size=16:9f3960cf61]Het citeren van afbeeldingen[/size:9f3960cf61]
    Het citeren van afbeeldingen komt met regelmaat terug als bron van ergernis in dit forum en dan met name in de Lounge. Iedereen die daar enige tijd spendeert komt daar snel genoeg achter maar ook elders komt dit vaak genoeg voor. Nu is dit niet de enige ‘community’ waar men afbeeldingen citeert, maar er zijn fora met een elegante oplossing in de vorm van een aanpassing in het citaat. Ze nemen bij het gebruiken van de quote-knop de img tag en verwisselen die door de url tag met een script.

Hoe dit verder werkt maak niet uit maar het lijkt me niet onmogelijk om hier toe te passen en ik kan me ook niet direct voorstellen dat er veel bezwaar zal zijn. Mede door de argumenten dat het forum niet meer uitgerekt zal worden, en dat de pagina’s met (veel) afbeeldingen sneller opgebouwd zullen zijn. Je zou kunnen zeggen dat een persoon die een citaat maakt ook zelf de tags aan kan passen, maar dit is vaak te veel gevraagd. Verder zou je kunnen aandragen dat het soms handig kan zijn om wél de afbeelding te tonen in het citaat, maar dan kan je de tags alsnog weer omzetten naar img-tags.

Bij deze dus mijn vraag wat jullie van deze oplossing vinden en waarom

Bijdrager
    binaries4me

ik stem tegen omdat ik het fijn vindt om meteen het plaatje te zien met het internet van tegenwoordig gaat het snel zat.

Bijdrager
    sven-

Vind met dt jij dat?

Het gaat niet om de plaatjes zelf, maar om het feit dat de hele lay-out verknald wordt als men maar eens denkt tóch een (grote) afbeelding te quoten.

Bijdrager
    n8n

anders een overflow:hidden; op geciteerde afbeeldingen :innocent:

Moderator
    unSOUND
    ”binaries4me”

ik stem tegen omdat ik het fijn vindt om meteen het plaatje te zien met het internet van tegenwoordig gaat het snel zat.

Ik vind het persoonlijk mateloos irritant als op één pagina 4 keer onder elkaar hetzelfde plaatje staat… Geen wonder dat dit forum vol staat met topics over versleten scoll-bolletjes op Mighty Mousjes.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dan scroll je maar lekker wat langer door. Ik zie het probleem zelf niet echt.

Edit: tenzij er hier nog iemand internet met een 56K-verbinding?

Bijdrager
    n8n

Naast internetverbindingen zijn er ook mensen waarvoor het niet fijn is als hun computer pakweg 10 afbeeldingen van 1500 x1500 pixels moet renderen. Niet iedereen heeft een C2D.

Bijdrager
    roy

Scrollballetjes lam…. Druk eens op de spatiebalk als je safari (of firefox) open hebt staan.

Bijdrager
    Bor

Dat doe ik meestal ja, maar ik erger me er ook mateloos aan. Als het plaatje tot een link wordt gereduceerd kun je altijd nog op die link klikken om te kijken waarover het ging.

Bijdrager
    .Arne
    ”unSOUND”
    ”binaries4me”

Ik vind het persoonlijk mateloos irritant als op één pagina 4 keer onder elkaar hetzelfde plaatje staat… Geen wonder dat dit forum vol staat met topics over versleten scoll-bolletjes op Mighty Mousjes.

EPIC. =’)

Hij heeft wel gelijk natuurlijk; niets zo irritant als in 6 posts 6 maal hetzelfde plaatje te zien van tig pixels hoog. GoT’s systeem vind ik persoonlijk echt prettig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.