11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Moderator
    Adriaan Mol

Idee: MSN protocol voor iChat te ontwikkelen

Is het niet mogelijk om naast de iChat deamon een extra module/deamon te draaien die inlogt op het MSN netwerk, en met de iChat deamon (of misschien makkelijker, direct met iChat) communiceert alsof het AOL is. Dus de MSN commando’s worden simpel weg ‘vertaald’ naar die van AOL. iChat hoeft dus niks door te hebben, en zo heb je MSN support in iChat.

Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar misschien mensen die dat direct kunnen zeggen?

Bijdrager
    Pasav

Zal M$ niet blij mee zijn … MSN is namelijk niet toegangkelijk ….

Zou wel erg TOF zijn als dat kon ….

Bijdrager
    hydro

Ja, dat is nou een heeeel goed idee! ik denk dat heel veel maccer op zo iets zitten te wachten, want de msn voor mac is echt heeeeel erg slecht, maarja dat kan ook niet anders hé.

-Hydro-

Bijdrager
    MacGyver

In princiepe zou het kunnen. Als je de hosts weet waar AIM gebruik van maakt, dan kan je deze via /etc/hosts naar je eigen computer leiden, dan wel naar een servertje waar die demon op draait. Zoals hier een linuxservertje met dns-server tussen mijn internet en mijn ibook

Als deze alle info en dergelijke goed omzet, de protocolen weet en je kan goed programeren, dan is het in princiepe mogenlijk om msn naar elke willekeurige AIM client om te zetten. Denk alleen wel dat het erg lastig gaat worden.

Idee is echter wel erg goed! :mrgreen:

Moderator
    Adriaan Mol

Ten eerste zijn er al zat OpenSource pakketten waar waar AOL en MSN uit te slopen is, echter verlies je dan op deze manier wel de video/geluids functionaliteit (door /etc/hosts aan te passen) – want als je ook OAL gaat omleiden wordt dat (lees video en geluid) nogal een probleem. Dit is één mogelijkheid die redelijk te realiseren is.

Maar, de andere manier, die misschien beter is (-en waarmee je video/geluid-chat mee intact blijft), is dat je een APARTE MSN deamon laat draaien die op dezelfde manier communiceerd met het iChat-programma als de iChat-deamon dat doet.

Het MSN protocol is niet zo’n probleem om toe te passen (ook al heeft MSN deze niet toegankelijk gemaakt).

Bijdrager
    suicide

Het in een programma beunen is wel te doen…

Het laten msn’en van ichat niet….. of je moet broncode hebben van ichat… je moet ichat wijs maken dat hij als het een msn addy is hij het moet versturen naar een andere server, ook al zou je een proxy achtige constructie bouwen is dit vrijwel onmogelijk zonder broncode van ichat.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Sad

iChat is wel pluggable. Er is bijvoorbeeld een plugin voor iChat die extra menu opties en auto-answering toevoegt aan iChat. Wellicht heeft de ADC documentatie over hoe je een plugin voor iChat kan maken.

Maar misschien reikt dit niet zo ver als het implementeren van een compleet nieuw chat protocol. Als je echter wel een nieuwe daemon kan aanwijzen, en je kan een MSN daemon maken, dan kan je wel een eind komen denk ik.

Bijdrager
    Boskabouter

Als je nu kijkt naar bijv iChatUSBWebcam dat via Application Enhancer communiceert met iChat en daar zorgt voor video communicatie binnen iChat, zou zoiets eventueel toch theoretisch ook mogelijk moeten kunnen zijn met een MSN enhancement via Application Enhancer????

Bijdrager
    macphreak.e
    ”colpolyp”

iChat is wel pluggable. Er is bijvoorbeeld een plugin voor iChat die extra menu opties en auto-answering toevoegt aan iChat. Wellicht heeft de ADC documentatie over hoe je een plugin voor iChat kan maken.

Maar misschien reikt dit niet zo ver als het implementeren van een compleet nieuw chat protocol. Als je echter wel een nieuwe daemon kan aanwijzen, en je kan een MSN daemon maken, dan kan je wel een eind komen denk ik.

Hoe heet die plug-in?

Bijdrager
    Sad
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.