14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    shakey

Ideale workflow foto's van iPhone naar iMac

Het gebruik van het Photos-programma van Apple en iCloud Photo Library is nieuw voor mij. Nu heb ik het volgende begrepen:

Foto’s kunnen van mijn iPhone automatisch worden gestuurd naar mijn iCloud Photo Library en vervolgens automatisch worden gedownload vanuit mijn iCloud Photo Library naar mijn iMac.

Maar wat als de vrije opslagruimte op iCloud vol raakt, en ik niet wil betalen voor meer opslag? Dan kan ik via mijn iMac mijn iCloud-fotobibliotheek legen/wissen. De gedownloade foto’s op mijn iMac blijven dan evengoed behouden.
    Maar nu komt het: Wat als ik met mijn iPhone vervolgens weer nieuwe foto’s maak? Die worden dan toch niet meer automatisch naar de iClould Photo Library gestuurd? Immers:
    Als ik de iCloud-fotobibliotheek leeg, dan wordt deze tegelijk uitgeschakeld. Ik kan daarna uiteraard de iCloud-fotobibliotheek wel weer aanzetten, maar als ik dat binnen 30 dagen doe, dan zie ik de foto’s die ik gewist heb weer terug. Begrijp ik dat goed?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  shakey.

Bijdrager
    Shmoo

Stoppen met foto’s maken.

Bijdrager
    shakey

<p class=”cite”>Shmoo op 6 juli 2018 om 10:31</p>
    Stoppen met foto’s maken.

?!

Bijdrager
    Beech

Lees dit eens door: https://support.apple.com/nl-nl/ht204570

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Beech.

Bijdrager
    gipsman

Toch maar betalen voor meer opslag?

Bijdrager
    shakey

<p class=”cite”>Beech op 6 juli 2018 om 11:58</p>

Daar staat: “Verminder de opslag voor iCloud-fotobibliotheek door foto’s en video’s te verwijderen die u niet meer wilt bewaren op uw iOS-apparaten of op iCloud.com.”
    Ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren. Wordt daar bedoeld dat ik de iCloud-fotobibliotheek handmatig kan leegmaken via iCloud.com? En zo ja, dan worden foto’s die ik daarna met mijn iPhone maak meteen weer geüpload naar de iCloud-fotobibliotheek?

Bijdrager
    tarun

Niet je foto’s weggooien! Kies in de voorkeuren van Foto’s in de tab iCloud voor Optimaliseer Mac-opslag. En je bent klaar.

Bijdrager
    Cursor

Systeemvoorkeuren > iCloud en Foto’s uitvinken.

Om foto’s van iPhone op macBook te krijgen: kabeltje of AirDrop.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Cursor.

Bijdrager
    tarun

Wat doet iedereen toch moeilijk. Wel een iPhone kopen maar geen €0,99 per maand willen betalen voor gemak en 50GB opslag.

Bijdrager
    shakey

<p class=”cite”>tarun op 6 juli 2018 om 19:15</p>
    Niet je foto’s weggooien! Kies in de voorkeuren van Foto’s in de tab iCloud voor Optimaliseer Mac-opslag. En je bent klaar.

Door te kiezen voor ‘Optimaliseer Mac-opslag’ wordt er toch geen ruimte vrijgemaakt in de iCloud Photo Library? Ik lees in de toelichting dat met ‘Optimaliseer Mac-opslag’ foto’s in een lagere resolutie op je Mac worden opgeslagen als je op je HD ruimte tekort komt.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>shakey op 6 juli 2018 om 13:13</p>

<p class=”cite”>Beech op 6 juli 2018 om 11:58</p>

Daar staat: “Verminder de opslag voor iCloud-fotobibliotheek door foto’s en video’s te verwijderen die u niet meer wilt bewaren op uw iOS-apparaten of op iCloud.com.”
    Ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren. Wordt daar bedoeld dat ik de iCloud-fotobibliotheek handmatig kan leegmaken via iCloud.com? En zo ja, dan worden foto’s die ik daarna met mijn iPhone maak meteen weer geüpload naar de iCloud-fotobibliotheek?

Dat staat er toch ? Probeer het anders eens uit als je het niet vertrouwt. De foto’s die je verwijdert, maar niet kwijt wilt moet je natuurlijk op een andere plaats bewaren.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door  Beech.

Bijdrager
    Ome Kor

<p class=”cite”>shakey op 6 juli 2018 om 21:43</p>

<p class=”cite”>tarun op 6 juli 2018 om 19:15</p>

Door te kiezen voor ‘Optimaliseer Mac-opslag’ wordt er toch geen ruimte vrijgemaakt in de iCloud Photo Library? Ik lees in de toelichting dat met ‘Optimaliseer Mac-opslag’ foto’s in een lagere resolutie op je Mac worden opgeslagen als je op je HD ruimte tekort komt.

Ja, volgens mij is dat inderdaad om te voorkomen dat de harde schijf van de Mac volloopt.

Ik heb zowel op mijn iPhone als mijn Mac ingesteld dat er geen foto’s in iCloud moeten worden gezet. Eens in de zoveel tijd kopieer ik met Fotolader de foto’s van mijn iPhone naar mijn Mac. Als ik meteen iets met een iPhone foto op mijn Mac wil doen, dan kopieer ik die foto naar iCloud Drive.

Je neemt wel een risico. Als er iets met de iPhone gebeurd, dan ben je wel je foto’s die je niet geback-upt hebt kwijt.

Bijdrager
    Beech

Zo gaat de discussie de verkeerde kant op. Het gaat TS niet om de plaatselijke opslag, maar opslag in iCloud. En daar geef ik boven de oplossing: via http://www.icloud.com foto’s verwijderen/verplaatsen en zorgen dat er minder dan 5 GB aan foto’s in iCloud zit.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>tarun op 6 juli 2018 om 20:43</p>
    Wat doet iedereen toch moeilijk. Wel een iPhone kopen maar geen €0,99 per maand willen betalen voor gemak en 50GB opslag.

Precies dit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.