7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sjakietrots

ideale instelling 2 accounts

hallo, wij hebben thuis 2 account.

1 macmini
    2 iphone
    1 ipad
    1 time capsule
    2 account mobileme
    2 account in osx

Maar nu staan al onze photo’s in de account van mijn vriend.

maar als ik nu een map van onze laatste vakantie foto’s wil synchroniseren op mijn ipad gaat dat niet.

kunnen we de iphoto collectie ook op de time capsule zetten?
    Of moet ik dan mijn ipad maar aan het account van mijn vriend gaan hangen, dan kan ik namelijk wel deze fotos synchroniseren.

Het liefste zou ik alles op 1 account doen, maar dan gaat het fout met de gegevens van onze iphones…

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat iemand een antwoord heeft.

Bijdrager
    bouncer

Volgens mij kan dat met file sharing of anders zie artikel hieronder.

http://support.apple.com/kb/HT1198

Bijdrager
    iep

Het is niet aan te raden om je iphoto library op een time capsule te zetten. Dat is simpelweg te traag waardoor je je uiteindelijk enorm gaat lopen ergeren. Een externe schijf heeft dat probleem niet en kun je zichtbaar maken voor beide gebruikersaccounts op de computer. Als je dan je iphoto library naar die externe schijf zet kun je die vanuit beide gebruikersaccounts benaderen en dus ook gebruiken om met je ipad te syncen. Om problemen te voorkomen is het wel aan te raden om te zorgen dat de andere gebruikersaccount op dat moment niet iphoto heeft open staan.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar waarom kan het niet vanwege de iPhones? Ik zie het probleem niet zo.

Zolang je ze niet hetzelfde noemt, kan je toch gewoon aangeven wat je wel en niet wilt synchroniseren met welke iPhone?
    Het enige wat ik tegenkwam is dat je de contacten in Adresboek in 2 of meerdere groepen moet verdelen. Ook je foto’s moet je even aangeven welke niet en welke wel op welke iPhone moeten. Maar dat is een eenmalige taak.

Maar goed, ieder zijn manier.:smile:

Bijdrager
    wverveer

Thanks!

Iep…is de time capsule als deze via de ethernet kabel is aangesloten ook te langzaam?

Vinhelper, tja is een optie maar wel een omslachtige…wellicht als het andere niet lukt…

Bijdrager
    iep
    Vinhelper op 14 november 2010

Maar waarom kan het niet vanwege de iPhones? Ik zie het probleem niet zo.

Zolang je ze niet hetzelfde noemt, kan je toch gewoon aangeven wat je wel en niet wilt synchroniseren met welke iPhone?
    Ja maar dit is ook vast niet het probleem. Het probleem zal ‘m in de twee gebruikersaccount op de Mac zitten. Daar heeft eenieder z’n eigen library wat itunes en iphoto betreft. Dan heb je dubbele data want syncen met een iphoto library van een ander account kan niet zomaar. Dan kun je beter een gezamenlijke iphoto hebben en dan per iphone aangeven wat er gesynct moet worden.

wverveer op 14 november 2010

Iep…is de time capsule als deze via de ethernet kabel is aangesloten ook te langzaam?

De tc is sowieso al een langzaam apparaat, ook wanneer je ‘m met een ethernetkabel op een gigabit netwerk aansluit. Transfersnelheden liggen rond de 25 MB/s maximaal (zoek maar eens rond op internet). Hierbij geldt echter wel dat alle machines met zo’n ethernet op gigabit zijn aangesloten. Als je Mac wireless is dan zal de snelheid veel lager liggen. Het probleem is alleen dat netwerkverkeer nogal wat overhead heeft en het niet altijd even efficiĆ«nt is met bepaalde soorten bestanden. Zelf heb ik de praktijkervaring dat itunes op een tc niet bepaald snel is. Al zoekende kwam ik erachter dat ik daar niet echt de enige in was (er zijn er ook veel die klagen over de traagheid van een time machine backup naar de tc). Via wireless is het al helemaal een drama. Je kunt het natuurlijk altijd proberen en zien wat het jou brengt:)

Bijdrager
    wverveer

yep..ik ga het maar eens proberen…ik wil ook nog wel een usb op mijn tc aansluiten…maar zal die dan ook langzaam zijn omdat hij via de tc loopt…of gaat deze net zo snel als de usb schijf is…

en wellicht is dat dan wel snel genoeg…voor fotos/muziek

overigens streamen met airplay (zo uit mijn hoofd) van films gaat wel goed…kwaliteit is voor mij acceptabel…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.