30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Ideale beamer, bestaat ie?

Ik vraag me af of er geen projector/beamer bestaat die handig is in transport én audio (een speaker) aan boord heeft? Dat zou voor mij ideaal zijn. Het is voor in kleine lokalen. Dus het beeld hoeft niet al te groot te zijn en de projectie-afstand liefst ook niet. Bestaat zo’n toestel? Ik vind niet echt iets…

Ik zag hier ook ooit een reclamefilmpje voor een beamer met LED ofzo, maar weet niet meer of daar ook audio inzat. Ik vind het filmpje hier niet meer terug in ieder geval…

Geblokkeerd
    Anoniem

Welke beamer je nodig hebt ligt eraan waarvoor je hem gebruikt, voor bijvoorbeeld presenteren is de ene beamer geschikter dan de andere.

Bijdrager
    PietjePuk

Het staat in zn uitleg waarvoor hij hem gaat gebruiken:?

Bijdrager
    Nikita

Ik ken wel beamers van BenQ, daar zit een speaker in en die geven prima beeld. Maar het geluid is niet bepaald om over naar huis te schrijven… Het typenummer weet ik niet, ze worden gebruikt bij mij op school.

Bijdrager
    corneeltje

Ik denk dat het deze was:

http://www.komplett.be/k/ki.asp?sku=333997

Maar audio zit daar niet in. Dus je hebt steeds een externe geluidsbron nodig. Eigenlijk is dat toch onhandig he: kabeltjes insteken en tijdverlies. Dat niemand blijkbaar zo’n alles-in-één toestel op de markt brengt. Raar.

Bijdrager
    LEXY

In de meeste beamers zit een speakertje hoor!

Bijdrager
    Zaphod_B

Waarom niet gewoon het geluid op je Macbook (pro) en het beeld via de beamer? Koop je een mooi compact beamertje en de laptop produceert genoeg kabaal voor een kleine ruimte.

Bijdrager
    Turbanus
    ”Zaphod_B”

Waarom niet gewoon het geluid op je Macbook (pro) en het beeld via de beamer? Koop je een mooi compact beamertje en de laptop produceert genoeg kabaal voor een kleine ruimte.

Dan heb je grote kans dat je geluid en beeld niet synchroon lopen… heb hier al eens iets oiver gelezen!

Bijdrager
    Zaphod_B

Is een beamer zo traag dan???

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”Turbanus”
    ”Zaphod_B”

Dan heb je grote kans dat je geluid en beeld niet synchroon lopen… heb hier al eens iets oiver gelezen!

20.000+ posts en dan zulke onzin…

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb er een paar keer iets over gelezen hier. Maar goed… ik zoek wel even wat dat precies was.

Bijdrager
    Turbanus

Hier een verhaal over storing in het geluid via Powerbook

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=5140&start=0&sid=0893a3848edb827dc33148fe85be13dd

Bijdrager
    Zaphod_B

Ehm daar staat iets over slecht geaarde apparatuur dat een brom geeft. Niks over vertraging…

Bijdrager
    corneeltje

OK, ik heb inderdaad gezien dat er een aantal beamers zijn met een speakertje van 1 of 2 Watt. Dat is wellicht peanuts maar misschien genoeg voor een klas? Met de speakertjes uit de MacBook kom ik er zeker niet bovenuit. Nog afgezien van het feit dat er misschien geen synchroniteit is dan?

Wat kan ik me voorstellen bij 1 of 2 Watt?

Bijdrager
    Turbanus

Ik kan het niet vinden maar ik weet zeker dat ik een topic heb gezie van iemand die in een kamer met een beamer wilde afspelen en die problemen had met het syncroom lopen van de beelden met het geluid.

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”Turbanus”

Ik kan het niet vinden maar ik weet zeker dat ik een topic heb gezie van iemand die in een kamer met een beamer wilde afspelen en die problemen had met het syncroom lopen van de beelden met het geluid.

Ik weet zeker van niet.

(misschien met VLC, maar dat heeft niks met de beamer te maken.)

Bijdrager
    Turbanus

LOL…. ik ga nog eens zoeken…..

Bijdrager
    Turbanus

Hier is het….. mischien aanvullende informatie.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94015

Bijdrager
    Zaphod_B

Zucht dat is dus audio gestreamd via WiFi…. Ja DUH logisch dat je dan lag hebt…

Kortom, dit is inderdaad bullshit Turbanus, sorry 8)

Bijdrager
    Turbanus

Dat klopt… maar m’n geheugen kan niet elk detail vasthouden he….

Bijdrager
    Turbanus

Maar ik wil voor jou ook wel even een speciale technische zucht laten gaan… een beamer met een interne speaker kan kwalitatief niet bepaald hoogstaand zijn….

Bijdrager
    Zaphod_B

Daarom raadde IK dus ook de Macbook speakertjes aan. Ook geen wereldgeluid maar best redelijk en goed genoeg voor een klein zaaltje met aandachtige luisteraars;)

Bijdrager
    corneeltje

Het publiek = pubers !

Niet altijd even stil dus… Verschuiven stoel en bank al eens… Zeggen al eens iets tegen de buurman…

De beste beeldkwaliteit hoeft het dus niet te zijn…

Bijdrager
    Zaphod_B

Misschien eens naar van die iPod speakertjes met hoofdtelefoonaansluiting kijken? 2x10Watt ofzo. Lijkt me echt beter dan een beamer met speakertjes ingebouwd.

Bijdrager
    Turbanus

LOL… die heb ik hier nog gratis af te halen…. Nooit gebruikt want het stond me meteen niet aan.

Bijdrager
    Dick de Roos

Mijn topper:
    Een gewone rechttoerechtaan DVD-speler (als je films wil vertonen).
    Een HK Soundsticks II, aangesloten op de audio-uit-tulpstekkers (met een verloop Tulp-Jack).
    De beamer aangesloten op de DVD-speler (met de video-stekker (gele Tulp gaat dat altijd).
    De S-VHS wil nog wel eens lastig doen.

Goed beeld en machtig geluid.
    Overigens mag een mindere audio dan de Soudsticks II ook nog wel.

Je hebt dan wel wat draadjes, maar het geluid haal je met de powerbook of met de beamerspeakers niet.
    Overigens is het ook wel mogelijk om een Macbook o.i.d te gebruiken als speler, maar ik heb alleen ervaring met een Toshiba en daarvan is het geluid met de Soudsticks II bedroevend. Vandaar de DVD-speler.

Wat de beste beamer is, weet ik niet.

Bijdrager
    bassmac

Vooruit dan. in mijn lessen staat dus volcontinu mijn macbookpro aan elke beamer die in het betreffende lokaal staat of hangt. nieuwe, oude, alles. (een keer je beeldresolutie goed instellen, gedoe)
    Geluid van de beamers is zielig.
    Geluid van de macbook is ook zielig, hoewel ik het wel een paar keer heb gelapt, en dan toch een klas van 20 man die het echt hoort. Alleen als ze echt willen dan he..
    Dus gebruik ik altijd: een set behringer studiomonitoren, de goedkoopste van 69 euro, of in andere lokalen philips speakertjes van 15/40 watt. Gaat volkomen prima, voor film, vj-demo’s, commercials enz enz.
    Er is geen vertraging.

Vroeger hadden we ook een actief mengtafeltje Spirit Folio met Yamaha monitorspeakers, maar die zijn een keer gejat. Ging veel te hard hoor…
    Ouderwetse hifiversterker met twee speakers vast in je lokaal gaat natuurlijk ook

Bijdrager
    pinkie

Ik gebruik al jaren een Sony VPL CX1beamer (die nu dus wel verouderd is) en ik hang mijn Altec Lansing speakers aan mijn Pwerbook voor het geluid. Ik gebruik de beamer voor presentaties waarin ook video verwerkt is en audio fragmenten. Werkt uitstekend.

Ik ken geen beamer die een acceptabel geluid produceert, externe speakers lijken een must, ook voor kleine lokalen. Het gaat niet alleen om het volume maar om de kwaliteit en verstaanbaarheid.

Bijdrager
    corneeltje

Dit is dat filmpje waar ik naar verwees:

http://www.bright.nl/uitpakparty-pocket-projector

Ik denk dat ik voor deze zal gaan en er een apart speakertje aanhangen.

Bijdrager
    sypie

Ik zag via een veiling deze voorbijkomen. Ik moest meteen aan dit topic denken. wees wel snel want de veiling duurt nog tot en met dinsdag 24-4-2007.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.