21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    J-R0eN

iDeal

Beste mede forum gebruikers,

Ik ben bezig met het bouwen van een webshop en ben nu aangekomen bij het onderdeel betalen. Ik wil hiervoor iDeal gaan gebruiken. Ik heb al gezocht op internet maar weet ik eigenlijk niet goed waar ik moet gaan beginnen. Ik weet i.i.g wel dat ik het contract bij de Rabobank ga afsluiten en dat ik ga kiezen voor de lite versie.

Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met iDeal inbouwen in een webshop? En zouden die misschien die ervaring willen delen?

Hoop dat hier een leuk topic uitrolt met een hoop nuttige informatie omdat er voorderest nog helemaal geen topic over was op dit forum (nouja, het enige wat ik tegenkwam was de vraag hoe iDeal te integreren in Freeway)

Groetjes,
    Jeroen

Bijdrager
    sypie

Bij Joomla! en osCommerce zijn daar plugins voor of zit het er standaard in. Misschien kun je daar naar de code kijken die gebruikt is?

Bijdrager
    macjk

Wanneer je bij de Rabobank het Ideal lite pakket afneemt krijg je een handleiding hoe je de iDeal API moet aanspreken hier moet je voldoende aan hebben. succes

Bijdrager
    BenDover

1) Welke webshop gebruik je, of bouw je hem zelf?
    2) Voor virtuemart is er een gratis versie
    3) Postbank advanced is gratis, dit voor de terugkoppeling naar de webshop.

Bijdrager
    julesp

Misschien met Mollie (BV)?

Link

edit; voor meer info, maakt Adriaan hieronder reclame! :P

Moderator
    Adriaan Mol

Yep, iDEAL via Mollie is vaak makkelijker te integreren (er zijn ook een boel voorbeelden te vinden in verschillende programmeertalen). Er zitten geen setup- of maandelijkse kosten aan verbonden. Wel betaal je wat meer per transactie (€ 0,99 excl. BTW) en zijn er twee uitbetaling-momenten per maand. Je hebt wel een fijner overzicht van je betalingen en statistieken.

Bijdrager
    BenDover

Ik zou toch kiezen met directe koppeling naar de bank.
    1) geld staat er binnen 2 dagen op
    2) als Mollie falliet gaat kun je fluiten naar je geld.
    (net als zovele via FastSolutions, dus alleen directe koppeling gebruiken)

Bijdrager
    julesp
    ”BenDover”

Ik zou toch kiezen met directe koppeling naar de bank.

2) als Mollie falliet gaat kun je fluiten naar je geld.
    (net als zovele via FastSolutions, dus alleen directe koppeling gebruiken)

Ehh, ken je mollie wel? Deze verwijzen door naar je bank. Als hun Failliet gaan (maar dat denk ik niet, want adriaan zit in het team :D ) Ben je je geld niet kwijt.
    Zie ook:

iDeal voor Dummies

Geblokkeerd
    Breuf
    ”julesp”

Als hun Failliet gaan….

Ik denk niet dat hun failliet gaan. Hun weten wel hoe je zaken doet. Vraag maar aan zij hoe ze het doen.

Ach, ach, ach…

Bijdrager
    dddfnfjefefle

In de software van OScommerce heb ik tweemaal iDeal geïntegreerd, een keer Rabobank en keer ABN Amro. ABN Amro ging nog makkelijker. Maar beide zijn goed te doen.

Moderator
    Adriaan Mol

Het geld wordt altijd eerst doorgesluist naar een Stichting Derde Gelden, zit dus wel veilig. Mollie doet al betalingen voor een hele boel websites, wat dat betreft maak je tegenwoordig meer kans dat de bank falliet gaat;)
    Ik kan je in ieder geval zeggen dat het bedrijf gezond is en dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Adriaan

Het geld wordt altijd eerst doorgesluist naar een Stichting Derde Gelden, zit dus wel veilig. Mollie doet al betalingen voor een hele boel websites, wat dat betreft maak je tegenwoordig meer kans dat de bank falliet gaat;)
    Ik kan je in ieder geval zeggen dat het bedrijf gezond is en dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Hehe die banken zijn inderdaad niet echt veilig… Vandaag weer 10% over de hele lini eraf en 35% bij de banken… Gaat goed zo… ahum…

Bijdrager
    BenDover
    ”Adriaan

Net even gekeken op de site maar zie nergens staan dat het naar een Derde Gelden rekening gaat.
    Waar is dat dan te controleren?

Bij banken heb je garantie tot 38000 bij Mollie tot 0

Vertrouwen op mooie blauwe ogen doen we niet meer dus gewoon iDeal zelf direct met je bank koppelen.

Bijdrager
    julesp
    ”BenDover”
    ”Adriaan

Net even gekeken op de site maar zie nergens staan dat het naar een Derde Gelden rekening gaat.

Vertrouwen op mooie blauwe ogen doen we niet meer dus gewoon iDeal zelf direct met je bank koppelen.

Laat Adriaan nou de oprichter zijn van Mollie, ik denk dat hij het beste weet hoe alles in elkaar steekt

:wink:

Bijdrager
    sidartha
    ”julesp”
    ”BenDover”
    ”Adriaan

Laat Adriaan nou de oprichter zijn van Mollie, ik denk dat hij het beste weet hoe alles in elkaar steekt

:wink:

En laat BenDover nu net even benadrukken dat iedereen maar van alles kan beweren, zelfs de oprichter van Mollie. Dus dat winkje van je zal niet helpen. Integendeel het getuigt eerder van een enorme naïviteit.
    Ooit een directeur van een bedrijf horen beweren dat zijn bedrijf ongezond was?
    Losse kreten geven inderdaad geen zakelijke garanties, dat hebben we de afgelopen weken wel weer eens kunnen ondervinden.

Bijdrager
    J-R0eN

Mannen bedankt voor jullie antwoorden.

@ BenDover : Ja ik heb de webshop helemaal zelf gemaakt. Ik ga het afnemen bij de Rabobank en kies de Lite versie.

Als je bestelling helemaal compleet is dan staat er in $_winkelwagen_totaal het eindbedrag en deze moet dan door worden gesluisd naar ideal. Als de betaler heeft betaalt wil ik hem weer terug sturen naar de website waar dan het bedankt scherm komt te staan. Ook wil alles mailen. Dus als de betaler heeft betaald dan wil ik dat de eigenaar van de website een mailtje krijgt met bijv. bestelling #50 = betaald.

Ik ben nieuw met internet betalen en weet dus niet goed wat er mogelijk is. Maar ik zoek rustig verder en hoop hier een hoop aan de weet te komen.

Bijdrager
    BenDover

@J-R0eN
    Een echte terugkoppeling dat er daadwerkelijk betaald is kan alleen met de advanced versie.
    Met de lite versie moet je dit zelf controleren door in te loggen bij je iDeal.
    Vandaar dat er veel met de postbank/ing werken omdat daar de advanced versie gratis is.

Bijdrager
    J-R0eN

Oke, dus het is verstandigeren om daar een abonnement aftesluiten..

Bijdrager
    J-R0eN

Mannen ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Wie kan mij nog wat informatie geven… of ervaringen delen..

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Waar ben je dan nog niet uit? Wat voor informatie wil je nog hebben?

Bijdrager
    David-Andrew

Kijk, de Lite/Basic/Easy versies van iDEAL hebben geen automatische terugkoppeling naar de webwinkel. Meestal wel een omnbeveiligde e-mail, maar de banken willen dan dat je 100% in de Dashboard of op je rekening kijkt of het geld er echt is.

De Professional/Advanced/Only versies hebben wel directe terugkoppeling naar de webwinkel. In dat geval kan de klant zonder extra rompslomp leveren als dat in de webshop staat.

Reden: de banken willen a. veel iDEAL aansluitingen en b. meer geld verdienen aan mensen die terugkoppeling belangrijk vinden

Advies: als mogelijk is, neem Postbank Advanced. goedkoopste alternatief met automatische terugkoppeling!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.