19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Anthony

iDEAL werkt niet in Safari

Goedemorgen,

iDEAL werkt bij mij niet (meer) in Safari. Hoewel ik wel wordt doorverwezen naar iDEAL ABN AMRO betalingspagina, wordt deze niet verder geladen dan een wit scherm met de tekst “stap 1 van 2”. Volgens mij mis ik een plug-in of extension. ABN raadt mij aan om Google Chrome te gebruiken (die werkt idd wel) maar ben niet zo’n fan van Chrome:-)

– OSX 10.11.6
    – Safari 9.1.2
    – Clear History – uitgevoerd
    – Empty Caches – uitgevoerd
    – No extensions aanwezig in Safari Preferences.
    – Zelfde probleem in meerdere webshops.

Wie kan mij helpen…?

Groeten!

Bijdrager
    struup

Beste Anthony, dit is echt een probleem van ABN AMRO. Jaren terug speelde hetzelfde een keer bij de ING door middel van druk uitoefenen van de bankgebruikers heeft ING het uiteindelijk opgelost door aanpassing van de software.
    Dus organiseer iedereen die bij ABN AMRO last heeft van dit probleem en oefen druk uit op de bank, dit kan door middel van dreigen met opzegging van je rekening daar zijn ze heel gevoelig voor.
    Succes.

Bijdrager
    Dutch Viking

Beste Anthony, ik ben het beslist met @struup eens,
    maar heb je mogelijk het een-en-ander aan beveiliging geïnstalleerd?
    Sommige AV-programma’s doen bij tijd en wijle moeilijk (Sophos bijvoorbeeld).
    En kan het zijn dat je Flash moet hebben?
    Succes!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Blij dat ik geen ABN-AMRO rekening meer heb…

En dan misschien nog zeer onveilige software als Flash nodig? laten ze een paar euro extra uitgeven voor het ontwikkelen van fatsoenlijke software..

De klant bepaalt de keuze van zijn browser, NIET de leverancier, die dient zich zonodig aan te passen en niet andersom!!!

Dus switchen naar ING bijvoorbeeld, waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Bijdrager
    tarun

Ik denk dat het aan jouw Safari ligt. Ik gebruik Safari in combinatie met ABN-Amro en dat werkt prima. Heb je een adblocker geïnstalleerd? Dat wil nog wel eens een probleem zijn.

Bijdrager
    Anthony

Bedankt voor de reacties!

@Dutch
    Viking – heb geen andere beveiliging geïnstalleerd.

@JoopJoopJoop
    – Zojuist met ABN IT gesproken, geen flash nodig, wel JAVA (elke versie zou moeten werken)

@Tarun
    – Nope, geen adblocker geïnstalleerd…

Bijdrager
    tarun

Java is onzin. Ze bedoelen JavaScript. Dat is heel iets anders.

Bijdrager
    GoeieDag

Maak op je Mac eens een nieuwe gebruiker aan, log daar op in en probeer het nog eens.

Bijdrager
    hokkie

Hier Safari én ABN > Nooit problemen, zelfs niet op mijn iPhone zonder app.

Alleen als ik een MT940-bestand moet downloaden t.b.v. mijn administratieprogramma, dan is Safari drama! In dat geval gebruik ik Chrome.

Bijdrager
    penseel

Hier ook geen probleem ABN & Safari, of gebruik anders Firefox.

Bijdrager
    Shmoo

Haha, leuk is dat altijd. Als iemand een probleem heeft dat 9 van de 10 mensen komen vertellen dat zij geen probleem hebben.

Ik denk dat jij hier weinig aan kunt doen. Dit lijkt mij een storing bij de bank zelf, omdat je ook op hun website/server zit. Ik ga er even vanuit dat het voorheen wel gewerkt heeft en dat dit niet de eerste keer is dat je op een Mac via IDEAL met ABN wilt betalen.

Meest voorkomende factoren bij dit soort problemen zijn.

– AdBlock scripts of programma’s
    – Cookie blokkers
    – Privacy hulpmiddelen om crackers en wat niet allemaal te blokkeren
    – Anti Virus software op je computer

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo, dat is toch zeer relevantie informatie? Als 9/10 dit probleem niet heeft, ligt het aan de gebruiker; als 9/10 dit probleem ook heeft, ligt het asn de bank (allemaal in principe).

Bijdrager
    HaWollie

Een suggestie…

In Safari onder Voorkeuren / Privacy / Details… de cookies van de ABN verwijderen. Of voor de zekerheid alle cookies verwijderen met de button “Verwijder alle website gegevens”.

Bijdrager
    Anthony

@GoeieDag – thanks voor de tip maar als ik via Guest User inlog ervaar ik precies hetzelfde probleem. En inderdaad, goed om te weten dat het dus waarschijnlijk wel aan mijn instellingen ligt gezien 9/10 anderen geen problemen ervaren.

@Shmoo
    – gebruik geen AdBlocks, alle cookies toegestaan ingesteld, gebruik geen privacy hulpmiddelen en ook geen virusscanner

@HaWollie
    – thanks, reeds alle cookies verwijderd maar verandert helaas niets.

Volgens ABN maakt het ook nog wel eens een verschil of je identifier met USB kabel aan de computer is gekoppeld. Ik heb de identifier NIET gekoppeld via USB.

Bijdrager
    Shmoo

Er is dan iets wat de bank niet vertrouwt aan jouw verbinding tussen jouw computer en hun netwerk.

– Gebruik je een VPN of iets van een proxy om bijv. je positie op het internet te veranderen.

– Staat je datum, tijd en landkeuze goed ingesteld in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    HaWollie

Nog twee suggesties…

1. Ik heb de afbeelding even bekeken die je bij je vraag hebt geplaatst. Safari bevat twee tabbladen. Is de webpagina voor de iDeal betaling vanuit de webwinkel binnen hetzelfde (tweede) tabblad geopend? Of is deze pagina als nieuw tabblad geopend vanuit de eerste (TCS)?
    Uit diverse eigen ervaringen weet ik dat iDeal betalingen alleen goed werken als de betreffende pagina’s binnen hetzelfde venster/tabblad worden geopend, en je na afsluiten van de betaling weer binnen hetzelfde venster/tabblad teruggaat naar de webwinkel.

2. Dat iDeal niet werkt heeft niets te maken met het feit dat je een Engelse systeemversie gebruikt? Of misschien gebruik maakt van “Apple Releases Safari Technology Preview”?

Bijdrager
    Reinout Smit

Zelfde probleem hier,
    alles up to date naar normale versie’s geen beta’s e.d. draaien
    Enige browser waar het wel werkt bij de ABN is Chrome (moet dan wel 1 minuut wachten voordat de rest van m’n scherm geladen is. Blijft al die tijd op dezelfde melding als TS staan.

Maar om nou alleen Chrome te gebruiken voor m’n online betalingen liever niet.

Bijdrager
    Reinout Smit

Na nog wat zoeken probleem en oplossing gevonden.
    Zit op een tele2 verbinding en na het aanpassen van de DNS naar de adressen van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) ipv default van provider via router.

Bijdrager
    tarun

Dat is een verrassende oplossing. Ik wist niet dat ook daar een probleem met iDEAL jan zitten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.