12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rudivd

iDeal Appestore

Hallo !

IK heb afgelopen zondag (gisteren) bij de applestore (web) een nieuwe MBPro besteld, en
    middels iDeal betaald. Nogsteeds (nu, plm 30 uur later) staat er nog In “afwachting van betaling”
    terwijl de iDeal transactie volledig is goedgeleurd, en het geld al van mijn rekening is. Hoelang
    duurt het gemiddeld voordat een iDeal betaling is doorgekomen is en goedgekeurd is door Apple ?

Ik dacht dat het allemaal direct gekoppeld was, en de bestelling direct doorging…

Rudi

Bijdrager
    Orion

Hoi Rudi, gefeliciteerd met je aankoop!

Meestal gaat er een paar dagen overheen, toen ik mijn iMac bestelde via overschrijving duurde het 4 dagen voordat de betaling er doorheen was.

Bijdrager
    Shmoo

Als jij de goedkeuring gezien hebt in de browser dan staat het geld al op de rekening van Apple. Niet fysiek zodat Apple het al kan uitgeven maar ze hebben wel groenlicht van de banken dat het er aan zit te komen en dat jij het dus niet meer kunt terughalen.

Dit bewijs van iDeal dat jij en Apple krijgen zou dus al voldoende moeten zijn voor Apple om het product te leveren – wat hier waarschijnlijk mis gaat is dat de MacBook niet op voorraad is of zoiets, ik denk niet dat het iets met de betaling te maken heeft maar eerder dat je computer niet leverbaar is of jij een MacBook hebt gekocht doe net een upgrade heeft gekregen en ze deze dus met de hand even moet verwerken om dubbele aantallen te vermijden.

Je kunt ze altijd even bellen natuurlijk.

Bijdrager

Wat Shmoo zegt lijkt me erg sterk. Het duurt gewoon een paar dagen voordat het bij Apple op de rekening staat, het lijkt me dat ze daar echt op wachten.

Bijdrager
    nicj56

Fout, ik heb mijn iPhone middels deze wijze besteld en dat deed het wel goed, de zelfde avond bevestiging(het automatische mailtje).

Bijdrager

Dit heeft mede te maken met welke bank je hebt he. Bij de ene duurt het wat langer (2 tot 3 dagen) dan de ander.

Bijdrager
    Flesh

Dan is Apple de enige webshop die ik ken die de betaling afwacht als er met iDeal betaald is..

Bijdrager
    belfortmac

Als je via iDeal betaald, wordt het meteen overgemaakt.
    Het geld is ook meteen van je rekening afgeschreven.
    De fout ligt gewoon bij Apple.

Bijdrager
    nicj56

Of even bellen morgen met apple, met het ref nummer, dat bij de betaling word meegegeven.

Bijdrager
    Mendoza

Als je bij Apple betaalt met pin, mag je pas na een paar dagen je spullen halen.
    Het duurt even voordat het ook echt op de bank staat. . . . .

Sjonge.

Bijdrager
    belfortmac

Het staat meteen op de bank.
    Als ik nu iets bij bv de mediamarkt bestel, is het morgen hier met een bon waar voldaan opstaat.
    Doe toch niet altijd zo heilig over Apple.
    Wat betalingen betreft ligt Apple hopeloos achter bij andere webwinkels.

Bijdrager
    vdlindenmark

Er zit verschil tussen overschrijving en iDeal, met overschrijving kan er per bank verschillend inderdaad een aantal dagen overheen gaan. Met iDeal echter krijgt, zoals @shmoo mooi beschrijft, Apple gelijk een melding dat het bedrag er aan zit te komen. Jij als koper bent echter je geld wel gelijk kwijt. Apple zou hierna gelijk door kunnen gaan met het inpakken en versturen van je pakketje.

Waarschijnlijk is er tijdens het versturen van die goedkeuring naar de website van apple iets fout gegaan. Even bellen zou ik doen. Er schijnt wel vaker iets mis te gaan met de iDeal van apple (zie andere posts hier en op het verdere internet.)

Mijn tip dus: even bellen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.