7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WOZ

IDCS: laatste pagina naast eerste

Wie weet hoe ik de laatste pagina van een ID CS document in het pagina-paletje náást de eerste krijg? Ik heb dit wel eens voorelkaar gehad, maar ben het kwijt… :cry:
    Je verandere een instelling in je pagina-paletopties en gebruikte een toest+sleep manouvre in het paletje met de paginaminiatuurtjes… Maar welke?

Bijdrager
    Deskman

Net als bij kwark door je paginanummering aan te passen: pagina 1 noem je pagina 2

Bijdrager
    WOZ

Ja, maar het kan ook officieel.. (zelfs in Quark..)

Bijdrager
    Deskman

Ja, zo kan het ook:

”adobe

In Western languages, an odd-numbered page is always a right (recto) page and an even-numbered page is a left (verso) page. As a result, the odd-numbered first page of a document (or of a section, depending on the page numbering) appears alone by default. Such pages are not considered parts of spreads because they are merely following page-numbering conventions. You can, however, delete the first page and begin your document with a spread.

To start a document with a spread:
    Choose File > Document Setup or File > New. Be sure the document contains at least three pages and Facing Pages is selected. Click OK.
    Select pages 2 and 3 in the Pages palette, and then choose Keep Spread Together in the palette menu.
    Select page 1 and choose Delete Spread in the palette menu.

Ik denk dat deze link bij jou ook moet werken…

Bijdrager
    WOZ

VETCOOL!

Deskman rulez!

en woz is te lui om de help-functie door te bladeren…

Bijdrager
    Deskman

Ik stel voor dat je als genoegdoening voor deze onvergeeflijke luiheid je onderschrift varandert in

Keep the spread together!

Bijdrager
    WOZ

:D :lol: :D Mwa ik ben niet zo’n idols fan…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.