5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    leppa

ID3 tags

Volgende is het probleempje:

Ik heb een powerbook en externe hardeschijf, nu download ik muziek op PB en wanneer dit klaar is, ga ik de mp3’s renamen. iTunes slaat deze gegevens op in een XML bestand op PB. Zodra ik de mp3’s (na het renamen) op mijn externe harde schijf zet, herkent iTunes deze mp3’s niet meer en zijn de id3 tags weer zoals ze waren, toen ik ze gedownload had.

Is het niet mogelijk om met iTunes de id3 tags dus in het mp3tje te schrijven door middel van een soort plugin of iets dergelijks? Nogal irritant als ik deze de hele tijd opnieuw moet renamen.

Bijdrager
    Moode

Je kunt wel de versie van de ID3 kiezen, maar ik weet niet of dat jou helpt.

In windows is dat via rechtsklikken, dus op de Mac wellicht ctrl + klikken??? In het menuutje dat je dan krijgt staat zoiets als ID3 tags converteren.

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Daar liep ik dus ook tegen aan.
    Maar ik gebruik nu MP3 ID3X. En dat werkt goed. Ik heb bv een mp3-filetje naar een vriend (Windows/Winamp-gebruiker) gemaild. En bij hem verschijnt de tag nu ook op z’n Winamp-scherm. Toen ik nog in iTunes tagde verscheen bij hem alleen de oude tag.

MP3 ID3X werkt precies het zelfde als het iTunes-info scherm. Je kunt er ook de file-info (zoals je de mp3 dus in de finder ziet staan) mee wijzigen. In de gratis-versie kun je alleen geen album-images toevoegen. Na ja.

Oké, succes ermee.

Groet, Marco

Bijdrager
    wjgmspeedy

Vreemd, want iTunes slaat de tags wel degelijk op in de mp3 zelf, met uitzondering van de metatags (aantal keren afgespeeld, waardering), die staan in de xml.

Bijdrager
    leppa
    ”wjgmspeedy”

Vreemd, want iTunes slaat de tags wel degelijk op in de mp3 zelf, met uitzondering van de metatags (aantal keren afgespeeld, waardering), die staan in de xml.

Damn, ik heb blijkbaar iets fout gedaan, want hij doet t wel gewoon. ID3 tag verandere in iTunes veranderd dus permanent de tag. Wel goed dus:P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.