5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

ID2, Paginaranden tonen?

Hoe laat ik in ID2 de randen van een pagina zien als er een kader of foto bovenop staat? Als het kader vlees heeft zie ik het einde vd pagina niet meer…:cry:

Bijdrager
    KarelWillem

Heel eenvoudig:

> Voorkeuren
    > Hulplijnen
    Hulplijnen op achtergrond ‘uitvinken’

Klaar!

Bijdrager
    Flipstra

maar dan zie je nog steeds de randen van de pagina niet. Een handige manier waarop dat kan is om bij het aanmaken van een nieuw document de marges op 0 (nul) te zetten. Op die manier zet ‘ie de (standaard) paarse hulplijn op de snijlijnen van de pagina. Je kan deze lijnen verbergen en tonen met appeltje ;
    Je kan handmatig dan je marges instellen m.b.v. hulplijnen. Als je dit op een basispagina doet hoef je ’t voor het hele doc. maar 1 keer te doen.

Bijdrager
    helix

je kan op je master hulplijnen aanbrengen die net op de rand staan, deze is trouwens magnetisch wat dus super gemakkelijk werkt.

een goede functie is om overzicht te krijgen van hoe de pagina er bij druk uitziet is gewoon op de ‘w’ klikken, wanneer je de pijltjes-tool hebt geselecteerd, daarna verdwijnt alle rommel, hulplijnen,…
    gewoon weer op de ‘w’ drukken om de gewone view te krijgen.
    (die functie bevind zich onderaan de toolbox).

persoonlijk vind ik dit een supergeweldige functie en…
    Quark heeft dit ook al niet.

Helix

Bijdrager
    Mmmarco

maar dan zie je nog steeds de randen van de pagina niet. Een handige manier waarop dat kan is om bij het aanmaken van een nieuw document de marges op 0 (nul) te zetten. Op die manier zet ‘ie de (standaard) paarse hulplijn op de snijlijnen van de pagina. Je kan deze lijnen verbergen en tonen met appeltje ;

COOL! Das beter. De masterhulplijnen werken ook goed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.