19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

ID2, mag het iets SNELLER?!

wie kent een paar goede snelheidverhogers voor ID2? Ik heb een boekwerk gemaakt, met foto’s en illu lijntekeningen erin. Niet eens zo complex. Maar GOD WAS IS IE TRAAG:cry: :cry: :cry:

Ik draai 10.2 met 640 mb geheugen en verder niets aan. De afbeeldingen staan nu al op ‘geoptimalisserd’ dwz grijze blokken. Naar een pagina scrollen heb ik afgeleerd, zelfs klikken op paginalayout naar een andere pag. kost zo 15 sec voordat ie in beeld is.

Zijn er instellingen of voorkeuren die ID2 kunnen versnellen? Af en toe ID afsluiten en herstarten geeft weer snelheid. Dan werkt appletje Z ook weer. Wat is hier aan de hand? Raakt de mac vol? Ik heb nog 60 Gig vrij.
    (Oh ja, het is een legaal gekocht programma, en ook de laatste update is erover gehaald).
    Please help. Mijn baas vind ID nu ineens niet meer een goed idee. Te traag. Onwerkaar. :cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    Starbuck

Heb je nog een partitie met OS 9 erop staan, probeer ‘m hier eens op te starten? In OS 9 kun je nog wel de hoeveelheid geheugen aanpassen, wellicht dat dat verlichting biedt. Welke Mac heb je? Sneller is beter, zegt men… :x
    Je harde schijf al eens ge’speeddisk’ed?

Tal van opties helaas, probeer ze eens. Rept de adobe site niets over snelheidsverhogers… of…

Je zou eventueel de Plug-in map van ID 2 kunnen uitpluizen…
    Met die geoptimaliseerde afbeeldingen… maakt ID2 niet stiekem toch een hi-res beeld voor het geval je terug wilt naar die instelling en die stiekem aan het uitrekenen is in de achtergrond?

Bijdrager
    pepe

Op zo’n moment voel ik me toch niet helemaal voor gek staan met m’n KwarkXPRESS…. :wink:

Bijdrager
    Mmmarco

G4 700 Mhz, 640 mb, partitie met classic 9.2 erop. Snelle mac, vindt ikzelf. Ik krijg het idee dat ID geheugen van mijn macje vreet. Hoe langer je bezig bent hoe erger het wordt. Na herstart is t weer -tijdje- beter. Harde schijf is goed bijgehouden. Misschien moet ik het onder classic proberen. Echt balen.
    Kan het aan voorkeuren liggen? standaard instellingen, voorkeuren->’werkgroep ingeschakeld’ geen idee wat dat is. Ook kleurenbeheer ingeschakeld. Is echt langzaam. Bij enkele pagina’s is er niets aan de hand maar bij meer wordt het problematisch (er). Soms waarschuwing ‘Geen geheugen beschikbaar’. Ook herstel doet het niet. Sommige van illu tekennigen zijn omgezette dxfjes (huizentekeningen) en complex. Maar zelfs op ‘normale weergave’ moddertraag. Als je opties kiest bij importeren plaatje welke keuze maken jullie dan bij bv EPs files? Postscript?

Bijdrager
    Starbuck

Ik heb net nog de Adobe site bezocht en daar wordt wel met enige woorden gerept over vertragingen ed niet specifiek maar de update naar 2.0.2 lost dit wellicht op. Had je deze update al geprobeerd?

Ik heb net een quark document van 9mb geconverteerd naar Indesign en deze maakt er 20 mb van… scrollen gaat bij mij ook niet lekker. Quark gaat beter. Staat wel bij update dat Indesign stopt met rekenen als je de spatiebalk indrukt bij de 2.02 update.

Ik werk met een iMac flatpanel 700mhz met 512mb en OS 9.2.2 en een engelse Indesign. Eens kijken of die updates wat doen…

Bijdrager
    Mmmarco

Thanx strabuck (Like the coffee?) Yeah, ik heb geupdate. Mn Mac is snel genoeg. Misschien vreet ID ruimte. Van de spatiebalk wist ik niet. Ik zie die ‘beachball’ nu veel te vaak. Opvallend genoeg geen troubles bij docu met minder pagina’s. Zal de ID fora eens afstruinen.

Bijdrager
    Starbuck

Lekker bakkie, hoor:lol:

Probeer ook nog eens om de Plug-In map uit te dunnen. Het is naar mijn idee altijd het beste om bewerkingen voor beeld aan Photoshop over te laten dan in InDesign vage randjes aan te maken. En ik gebruik nooit geen TIFF of JPG beelden in Quark, dat scheelt ook rekenwerk voor de Mac. Ik gebruik altijd Photoshop EPS bestanden met 8-bits voorvertoning.
    Gaat als een speer.

Succes met InDesign, is je baas al een beetje blijer?

Bijdrager
    Mmmarco

Shit! 104 items in de plugin map. Dat kan vast minder idd. Kreeg touwens wel vage waarschuwingen bij printen over binaire / ascii data die printjob kan doen falen. (Was een photohop EPS met 8 bit voorvertoon). Vreemd dat ie daar voor waarschuwd.
    Baas was blij toen ZIJ ingebouwde flightcheck in actie zag en rapport onder ogen kreeg. Netjes rapport hoor. Ingebouwde mogelijkheid tot persoonlijke boodschappen. Oh ja en altijd kleurgescheiden printjes maken he. Goed voor haar en mijn nachtrust. printen gaat nu prima in ID2. Postscript maken is ook makkie!

Bijdrager
    Starbuck

quark geeft zo af en toe dezelfde melding, zoiets van ‘deze pagina bevat elementen die binaire gegevens bevatten’. Lekker belangrijk. Je krijgt ook verder geen keuze bij Quark, alleen OK.

Ascii is voor PC gebruikers interessant, Mac gebruikt Binair en het mooie is dat zo’n beetje alle printers beide ‘talen’ aankunnen.
    Alleen als je je pagina’s als EPS met binaire structuur zou bewaren die in een PC omgeving weer worden geplaatst in een opmaakpakket en dan geprint wordt met Ascii structuur, dan kan dat een behoorlijk printprobleem opleveren. Fijn dat die het weer een beetje doet, onder OS X?

Bij de plug-ins kun je SVG export wel uitgooien, gebruikt iemand dat uberhaupt al? en de html filters hebben ook niet echt nut in een dtp-omgeving. Veel succes!

Bijdrager
    Mmmarco

Right you are! ThanX!
    Werk nu prima in ID. (Maar zijn ook kleinere dingen):wink: classic is ‘a thing of the past’ als het enigszinds kan. (Helaas acrobat 5 alleen in classic). Jammer dat ID niet een pdf kan maken zoals je ietsgroter dan A3 ook print: in gedeeltes. Dan had ik acrobat ook niet nodig.

Bijdrager
    Mmmarco

2.02 update:

Performance
    InDesign no longer interrupts while drawing objects onscreen when the space bar shortcut is used to navigate in a document.

Had ik nu 2.01 of 2.02? Morgen maar ff kijken.

2.02 dowloaden:
    http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1968

Bijdrager
    Mmmarco

DIT HEB IK NOU OOK!

Regrets of an InDesign Switcher

Perhaps this is an instance of comparing apples to oranges, but I am beginning to regret my decision to switch from InDesign on Mac OS X from QuarkXpress on Mac OS 9.

Oh, sure, features I am truly beginning to appreciate like the marvelous display, the absolutely gorgeous typography, transparency–all that good stuff–are winners no doubt about it. But, after using InDesign exclusively on Mac OS X on a DP G4 450 for the last six months, I had occasion to use QuarkXpress on Mac OS 8.5 on a G3 233 and I was astounded by the speed and smoothness of QuarkXpress on that hardware. Upon navigating a document with the option-click (the same as spacebar-click in ID) I was taken by the fact that I was experiencing none of the jerkiness and screen redraw problems I constantly experience with InDesign in a superior OS on much faster hardware.

I am also tiring of the constant interrupts I get to my work in InDesign. For no apparent reason at all I’ll get that colorful spinning beach ball and have to wait while InDesign figures out what it wants to do. This happens randomly–but recently when I was trying to zoom in on an element when using the command-spacebar-marquee keyboard command for zooming.

My main complaint is speed. Why is it so much slower on much faster hardware? Where is the plug-in that takes advantage of dual processor Macs? Please don’t tell me to lower the display quality or other workarounds of that nature; I might as well go back to Xpress for all of that. I already use thousands of colors when I want to use millions on my monitor.

I need the speed. I need a page layout application that scrolls and navigates smoothly. I’m tired of the random pauses that interrupt my workflow. Adobe, I’d love InDesign to be the Quark killer, but I’m going to be forced back to Xpress because I already have too many interruptions during my day to have to suffer the software’s lack of performance.

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@206.3iPeawl0DHv.2964506@.1de792ea/43

Bijdrager
    Syndic

Me too… mooi verhaal en idd. helaas de gruwelijke waarheid :cry:
    Op het moment gebruik ik ID alleen thuis en op het werk draai ik nog X-Press onder 9.2. Pure snelheid… documenten met 78 pagina’s? Geen probleem. Als ID net zo snel als X-Press was, was ik allang om. Maar nu wacht ik nog steeds op de OSX versie van X-Press, hoe lang het ook duurt…

Bijdrager
    pepe

en wachten, en wachten… ’t moet wel een heeeeel mooi pakket worden, zolang zijn ze er mee bezig…. :?

Bijdrager
    Mmmarco

Tja, maar ondertussen is ie wel SNEL. Pepe, heb je al eens ECHT ID2 gebruikt onder OSX voor meer dan huisstijlen of leaflets? Brochures ed bedoel ik dan. Het is -sorry to say it- onwerkbaar. :cry:
    Snelheid van werken haal je met ID2 uit kleinere dingen. Sad but true…

Bijdrager
    helix

ik werek uitsluitend met indesign en heb geen vergelijk met QuarkXpress, maar al die snelheidsproblemen wat jullie hier aanhalen daar heb hoegenaamd geen last van, ik navigeer heel vaak en snel doorheen mijn magazines of catalogussen (ja zelfs van meer dan 80 pagina’s in één document, met massa kleurafbeeldingen in tiff formaat) kwestie van overzicht te hebben en de onregelmatigheden eruit te kunen pikken. alle plug-in blijven er voorlopig nog in , ik werk nu volledig onder OSX, op een dual 800. maar dat doe ik nooit met de spacebar wat dat lijkt mij heel vertragend, die spacebar kan meerdere instructies doorgeven en de computer moet die aflopen, dus??….
    snel bladeren met de toetsen page-up en page-down, optie toets erbij en je kan van volledig pagina naar volledige pagina jumpen, optie shift page-down gaat direct naar pagina 1 enz.
    een prachtfunctie vind ik: eventjes de w indrukken wanneer je geen teksttool geselecteerd hebt, krijg je een nette view met alle ‘rommel’ verdwenen. terug op w (of de knop onderaan de toolbox) en de hulplijnen zijn daar terug

veel succes

Bijdrager
    Castor

Jongens, voordat we nu weer huilend naar QX terugrennen. Quark komt straks met hun allereerste carbon (ze beloofden heel even cocoa, maar dat is herroepen) product. Adobe heeft er nu een aantal afgewerkt.
    Eerst was het ‘being there’ belangrijk voor OS X, Adobe kan zich nu op optimalisatie richten. Zeker op het gebied van snelheid is dat noodzakelijk, daar niet van. Maar zie je Quark in één release zowel native OS X én snelheid waarmaken??? Zou mooi zijn, maar ik moet het nog zien.

Verder is het sowieso de 6.0, punt-nul, versie – daar heeft Quark al in het oude Mac OS een slechte reputatie mee opgebouwd. De overstap naar X zal ook de XT makers dwingen opnieuw hun extensies te leveren – als dat dan allemaal zonder slag of stoot gaat zijn we in Quark utopia.

Vooralsnog denk ik dat het nog een stuk langer duurt dan de release in juni, voordat Quark Xpress lekker draait op OS X.

Bijdrager
    pepe

Helaas zal deze pessimistische kijk weer de realiteit worden….

Bijdrager
    Mmmarco

Ben bang van wel. ID werk niet lekker rap op gemiddeld macje. (bv een 733 / 640 mb/ 60 gig).:cry: :cry: :cry:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.