7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

ID2 en PDF?

Hoe kan ik een ID2 document (bijv. A1) als -passend op A3- PDF bewaren? Nu doe ik het op een kwark manier: Postscript printen op passend A3 en dat via distiller omzetten naar pdf…
    In ID kun je rechtstreeks als PDF exporteren, maar ik zie niet hoe ik het passend op A3 kan doen.

Anybody here got a clue?

Bijdrager
    dash

beste marco,

mbv je document setup kan je je document instellen in a3.
    maar misschien werk je op een a4 (r) document

onder export kan je je document opslaan als een .pdf bestand. in de linker kolom die je vervolgens krijgt kan je instellen hoe je je document wil laten opslaan om je gewenste .pdf bestand te krijgen.

tevens kan je gewoon je document opmaken op a4, de drukker of de uiteindelijke printer kan je aangeven met “passend maken”.

misschien heb je er iets aan.
    Ik ben sinds kort ook begonnen met mijn orientatie op ID2, maar twijfel nog een beetje ivm met mijn ervaring met Quark.

Mvg, Eko

Bijdrager
    Syndic

maar twijfel nog een beetje ivm met mijn ervaring met Quark.

Niet doen Dash! Beetje ervaring met Illustrator? Gewoon de overstap maken… zeker voor huisstijltjes, kleine mailers etc. Werk er een week of 2 full time mee en je keuze is gemaakt:D

Bijdrager
    Mmmarco

Ach, ja dat kan natuurlijk ook. Vanuit de reader passend printen. Anders dan dat zie ik geen methode. Ook niet in het keuzevenster rechts bij het bewaren naar pdf die je de mogelijk ‘passend op papierformaat’ geeft.

Bijdrager
    TEZ

maar twijfel nog een beetje ivm met mijn ervaring met Quark.

…Niet doen Dash! Beetje ervaring met Illustrator? Gewoon de overstap maken… zeker voor huisstijltjes, kleine mailers etc. Werk er een week of 2 full time mee en je keuze is gemaakt

Hey Dash,

ik sluit me een beetje aan bij Syndic – gewoon overstappen naar Indesign (2.02). Ik heb em zelf al een jaartje in X draaien en gaat prima. Maar ook voor groot werk (deze week 50 pagina’s duotoon boekje aangeleverd PDF…) en fullocolor werk. Ik zou je vooral gaan focussen op het goed aanleveren in PDF aan je drukker of service-buro. Indesign-‘docs’ aanleveren geeft naar mij idee meer problemen in plaats van een PDF 4.0 exporteren in ID, en dat hoeft niet eens te worden ge-‘certified’.
    Voor mijn geen geen kwarktaartjes meer / bak liever PDF-ies;-)

greetz Patrick.

Bijdrager
    Castor

Hoe voorkom je dat PMSen bij export naar PDF worden omgezet naar CMYK (RGB laten we even buiten beschouwing, aangezien het om drukwerk gaat)?

Bijdrager
    TEZ

Hoi Castor – er zit bij het Exporteren van een PDF (File – Export…) bij Advanched een Menuutje; COLOR – deze staat standaard op RGB maar deze moet voor PMS kleuren op ‘Leave Unchanged’ dan blijven ze gescheiden. Ook kan je bij de ‘Ink Manager’ button de densiteit c.q. volgorde bepalen. Maar dat kan de drukker zelf ook nog aanpassen.
    Tot zover heb ik hier nog geen problemen mee gehad en al diverse jobs in full-color, duo- en tri-toon gedaan… lang leve InDesign;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.