6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Draftsman

ID koppelen punthoofd

als ik een ID (CS1) bestand, opgemaakt op een pc, krijg aangeleverd moet ik op m’n mac, om het drukklaar te maken altijd de koppelingen naar de illustraties handmatig, 1 voor 1, herstellen. Daar krijg ik een enorm punthoofd van. Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    Esquare

Je kunt toch alle gewijzigde koppelingen in het palet Koppelingen in één keer bijwerken? (Zie blz. 245 van de handleiding…)

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat komt door het pad van het ID-bestand naar de plaatjes. Daar doe je niet zoveel
    tegen… het ligt in dit geval ook niet aan de pc hoor:)

Stel, op de PC staat het bestand hier: computernaam/HD/map/IDbestand
    En de plaatjes hier: computernaam/HD/map/plaatjesmap/plaatje.jpg

Als jij deze bestanden aangeleverd krijgt dan ziet de link er als volgt uit:
    het bestand staat hier: computernaam/HD/map/klant/map/IDbestand
    En de plaatjes hier: computernaam/HD/map/klant/mapplaatjesmap/plaatje.jpg

Het is maar een voorbeeld, maar het pad naar het plaatje (zie het maar als een
    web-linkje) is dan anders. De enige manier om dit op te lossen is door alle plaatjes
    in dezelfde map te plaatsen als het ID-bestand, maar dat kan nogal een rommelig
    systeem zijn;)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Draftsman

als ik de map aangeef waar de bestanden staan blijft ID bij iedere illustratie om een locatie vragen. (ik durf het bijna niet te zeggen… zoals het vroeger in Quark wel werkte….)
    Zou het een koppelings conversie conflict tussen pc en mac zijn?

Inactief
    Anoniem

Je kan de pc gebruikers wel een pakket laten maken vanuit InDesign, dan staan alle “Links” i een map die InDesign als het goed is automatisch pakt.

Edit: ben nu niet thuis dus weet zo 1-2-3 even niet hoe het moet, geen InDesign beschikbaar.

Bijdrager
    Draftsman

ja, maar dan wordt het bestand zo gruwelijk zwaar van… maar als ik er zo over nadenk… ik kan wel de map ‘links’ voor verzenden weer laten legen… die vul ik dan hier weer met de illustraties en… JAWEL dat moet het zijn. Ga het gelijk ’s proberen.
    Tnx mensen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.