16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    nemcis

ID CS2 uitlijnprobleem – opgelost ;)

wie weet hoe ik het voor elkaar krijg dat de letters in deze puzzel precies onder elkaar komen te staan?

Bijdrager
    marloez

met tabjes werken?:) Zou mijn eerste ingeving zijn iig, misschien dat er wat snellers is?

Bijdrager
    nemcis
    ”marloez”

met tabjes werken?:) Zou mijn eerste ingeving zijn iig, misschien dat er wat snellers is?

dat wilde ik idd voorkomen;)

Bijdrager
    marloez

[edit] je kan dus alle spaties vervangen door tabs met :apple: f , en dan de tabjes aanpassen met het tabs-paletje.

;) nog best snel dus…

Bijdrager
    nemcis
    ”marloez”

[edit] je kan dus alle spaties vervangen door tabs met :apple: f , en dan de tabjes aanpassen met het tabs-paletje.

;) nog best snel dus…

nee er zitten geen spaties in …………

Bijdrager
    marloez

ow…dan staan je letters best ver uit elkaar…:?

maar helaas, een andere optie heb ik even niet voor je, hopelijk iemand anders!:)

Bijdrager
    nemcis

ik wacht nog ff af, ga eerst maar de correcties doen;)

Bijdrager
    helix

Hoe ik het zou doen:
    Converteren naar een tabel, daar kan je dan allerlei instellingen op toepassen waarbij de letters uitgelijnd kunnen worden, zowel vertikaal als horizontaal, de tabel kan je ook eigenschappen geven, de grootte van elk vakje en de omlijningen…

Er betaat ook een lettertype dat elke letter precies in een vakje plaatst, crossword of zoiets…

Bijdrager
    nemcis

opgelost dankzij Dennie;) thx!!

Bijdrager
    scab

lijkt me nog het makkelijkst om komma’s tussen de letters te zetten, alles selecteren, bij ‘Table’ -> ‘convert text to table’ met als ‘column separator’ te kiezen voor comma. Dan heb je een tabel met per veld een letter. Als laatste stap nog kiezen om de tekst binnen het veld te centreren zoals je hem hebben wilt.
    Anders zoeken naar een lettertype met overal gelijke afstanden per letter, maar dat zal een stuk lastiger zijn.
    [edit]te laat[/edit]

Bijdrager
    KarelWillem
    ”nemcis”

opgelost dankzij Dennie;) thx!!

En wie is Dennie? En wat was de oplossing dan.?

Bijdrager
    nemcis

Dennie raadde me een font aan dat hiervoor wel geschikt is, en de tekstschrijfster wilde de puzzel nog een keer veranderen en heeft m op mijn verzoek dus met spaties tussen de letters aangeverd, waardoor ik er een tabel van kon maken.

Nu ziet t er zo uit

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, zo kan ik het ook… :wink:

Bijdrager
    dennie

:evil: ik ben Dennie :P

Bijdrager
    helix
    ”helix”

Hoe ik het zou doen:
    Converteren naar een tabel, daar kan je dan allerlei instellingen op toepassen waarbij de letters uitgelijnd kunnen worden, zowel vertikaal als horizontaal, de tabel kan je ook eigenschappen geven, de grootte van elk vakje en de omlijningen…

Er betaat ook een lettertype dat elke letter precies in een vakje plaatst, crossword of zoiets…

leuk dat Dennie met alle eer gaat lopen :wink:

H.

Bijdrager
    nemcis
    ”helix”
    ”helix”

Hoe ik het zou doen:

leuk dat Dennie met alle eer gaat lopen :wink:

H.

Converteren naar tabel was in eerste instantie geen optie omdat ze alle letters achter elkaar had gezet;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.