-
Q:
ID cs2 – txt opmaak vraagje [opgelost!]
Het volgende gebeurd:
Een tekst staat in een kolom en ik maak vervolgens Karakter stijlen aan.
Als ik ze vervolgens wil toepassen verdwijnt mijn tekst in het kader!?Wat heb ik over het hoofd gezien?
Waarom gebeurt dit?appeltje-alt-i toont de onzichtbare tekens zoals hard returns en tabinstellingen.
appeltje-h toont de kaders. zit er rechtsonder een rood plusje? dan is de tekst er wel maar past ie niet in het kader.
maak anders je kader even vreselijk groot. zie je de tekst dan wel?
Misschien is dit betere aanvulling:
Ik copy paste de tekst uit een ander indesign-document, waar ik de tekststijlen uit heb weggegooid op voorhand.Onzichtbare tekens staan al aan.
Overfill is overdrukken idd.
Achtergrond is geen en de tekst staat op 100% zwart.Kader heb ik nu ontzettend breed staan. En ja, er staat nu wat meer tekst in, maar het licht niet aan de harde returns want die staan er niet in. Wil ik wat wijzigen in een bepaalde regel dan verdwijnt opeens ook de hele zin!!?
Het wordt steeds interessanter niet …
Opnieuw opstarten hielp niet. Vond dat ook niet een topmiddel, maar goed je probeert vanalles.
Ik heb de tekst met Word en nu ook teksteditor gebruikt om te copypasten.
Werkt allemaal niet.
Als ik het kader heel breed zet dan zie ik alle tekst.
Maak ik hem smaller dan lijkt het of een regel geen afbreuk aankan en dan maar helemaal verdwijnt met alle tekst, die nog moet volgen, ook.Dit is zwaar (piep!) !!!!
Ik moet nog 24 andere teksten laten inlopen en nu moet de typo handmatig aangepast worden.
ggrrrrIk heb het opgelost door het document opnieuw inelkaar te zetten.
Karakterstijlen aangemaakt en vervolgens
de teksten uit andere indd-en zoveel mogelijk te ontdoen van hun karakterstijlen (aangeleverde kopij) en andere onzin (mocht deze aanwezig zijn).Waarschijnlijk is de manier van volgorde van werken hier de storing geweest.
Het blijft opletten wat je erin zet van anderen, denk ik.”waswas het misschien een quark document die je hebt geopend in indesign?
nope.
Van oorsprong een Word file, die een collega heeft omzet naar indesign met alle karakterstijlen inbegrepen. Vervolgens had ik de tekst laten plakken in mijn document en toen begon ik de stijlen weg te gooien om vervolgens de mijne te maken.
En dat leverde die rare situaties op, denk ik.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.