16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    fireboomer

Icy Box voor losse SATA HDD wilt niet werken met Macbook Air 13inch

Ik was op zoek naar een wijze om back ups the kunnen maken zonder al te dure schijven te kopen.
    De Icy Box IB-111 waar je dan losse SATA schijven in kan plaatsen leek me ideaal.
    Ik heb nu de Icy Box en 3 seagate SATA schijven. Normaal gezien moet die schijf verschijnen in de schijfhulp applicatie en kan ik die dan formatteren en gaan gebruiken. Maar dat gebeurt niet.
    Het lampje op de Icy Box flikkert, de schijf start op en valt stil, maar ik krijg geen toegang.

Wat doe ik mis? Wat heb ik over het hoofd gezien?

Bijdrager
    TheBigZ

Moderator
    Night

heb je de IcyBox aangesloten op een USB poort die voldoende spanning levert?

Bijdrager
    fred44nl

die dingen hebben een eigen voeding nodig.
    en die moet er ook bijgeleverd zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Box content:
    1x IB-111StU3-Wh, 1x power supply, 1x power cable, 1x USB 3.0 cable, 1x manual

Bijdrager
    fireboomer

Bedankt voor de reacties!
    Om te antwoorden:

* Ik kan de schijf niet wissen, ze verschijnt gewoonweg niet in de schijfhulp applicatie.
    * Ik gebruik de externe voeding die meegeleverd werd. Geeft 12V, 1,5A

Als ik de schijf insteek, voeding aanzet en koppel aan Macbook dan lijkt de schijf te willen opstarten (geluid) maar start ze niet door. Ze komt niet op toeren lijkt het wel.
    Het blauwe lampje op de Icy Box flitst traag.

Wie heeft nog mogelijkheden?

Bijdrager
    Eagle1972

Heb je het met al de drie schijven of alleen met één schijf?

Bijdrager
    fireboomer

OK, dat had ik nog niet geprobeerd. Wat blijkt:
    Heb 1 schijf Seagate Desktop HDD 1Tb, die werkt!:-) Heb ik kunnen initialisen. Netjes.
    Maar heb ook 2 schijven Seagate Desktop HDD 2Tb. Geen van beide wilt werken.

Hopelijk geraken we dichten bij de oplossing.

Bedankt alvast!

Pieter.

Bijdrager
    Eagle1972

Hoeveel ampère verbruiken de twee schijven die niet werken? Staat dit misschien op de schijven vermeld?

Bijdrager
    fireboomer

Heb het even nagekeken. Op beide schijven staat identiek hetzelfde:
    +5V 0,75A en er onder:
    +12V 0,75A
    Dat zou het dus niet mogen zijn.
    De 2TB schijf is wel merkelijk ‘dikker’ en ‘zwaarder’.

Bijdrager
    Eagle1972

Heb je een mogelijkheid om de schijven te testen in een andere Icybox of andere soort gelijk apparaat? Zodat je kan uitsluiten of de schijven niet defect zijn?

Ik weet niet of dit het is maar het volgende is misschien aan de orde:
    Met opstarten kunnen schijven iets meer stroom gebruiken dan staat aangegeven. Je schrijf dat je adapter 1,5A levert, maar voor zover ik weet levert Icybox adapters die 2A leveren. Misschien kun je in de handleiding checken hoeveel ampère je adapter zou moeten zijn. Misschien hoort er toch een adapter bij die meer ampère kan leveren. En die misschien net dat beetje extra levert om de schijf goed op te starten?

Misschien is het uitzoeken hiervan een poging waard?

Bijdrager
    fireboomer

Eagle, je zit denk ik op een piste die mij ook vrij logisch lijkt. Ik heb de Icy Box +- een jaar geleden gekocht in een winkel hier. Wie weet hoe lang die er al stond. En ik heb de schijven pas onlangs gekocht. Zou kunnen dat er ondertussen zwaardere vermogens nodig zijn voor de grotere schijven te laten opstarten. Ik kan niemand die ook een dockingstation gebruikt.
    Ik overweeg om er gewoon een tweede te bestellen en kijken wat het geeft. Welke zouden jullie aanraden?

De 1TB schijf werkt echt goed en dient al als backupschijf voor kleinere Mac. Ik vind die sata-schijven en een dockingstation echt mooie goedkopere oplossing. Maar ze moeten wel werken natuurlijk.

Bijdrager
    Eagle1972

Icybox is op zich een goed merk, ik heb er twee en werk er al jaren met veel plezier mee.

Maar ik persoonlijk zou eerst willen weten of de schijven wel correct zijn.
    Want als je een nieuwe docking koopt en het blijk dan toch niet te werken, dan heb je geld voor niks uitgegeven.

Heb je geen zwaardere voeding liggen die 12v is en je op de docking kan aansluiten?

Heb je de schijven recent gekocht?
    Misschien kan de winkel ze dan controleren?

Bijdrager
    jv65

Je kan ook even contact opnemen met het RaidSonic service and support team. Ze zitten in Duitsland, dus de telefoonkosten vallen mee.

Support Hotline +49 (0) 4102 468 950

Hotline hours of our RaidSonic service and support team:
    Mon, Thu 13:00 – 17:00 | Tue, Wed 10:00 – 12:00 | Fri 13:00 – 15:00

Ik heb zelf de ICY BOX IB-121CL-6G. Daar kunnen twee schijven in. Ben er erg tevreden over.

http://www.mobile-harddisk.nl/product/8220/icy-box-ib-121cl-6g.html.

Bijdrager
    fireboomer

Bon, ben naar de winkel getrokken waar de Icy Box vandaag komt. Die konden de schijf laten werken op hun eigen dockingstation. Ligt dus niet aan de schijf. Als ik dan vroeg wat er wel scheelde plooiden ze zich in 1000 bochten om maar niet te moeten antwoorden.
    Ze hadden geen benul van vermogen en amperage van Icy Box en konden daar dus ook geen zinnige antwoorden op geven. De discussie en het gedoe voor garantie met die gasten zie ik zelfs niet zitten.

Daar de schijven werken zie ik als snelste oplossing een ander docking station te kopen. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

Bijdrager
    Eagle1972

Fijn dat de schijven in orde zijn. Succes met het vinden van een nieuwe docking:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.