30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    puccini

iCULTURE website rancuneus

Het blijkt als je beschaafde kritische opmerkingen maakt op de website van iCulture dat je geplaatste berichten achter worden gehouden en niet worden gepubliceerd, dit is mij nu al 3 keer overkomen en vroeg mij af of er meerder personen zijn/waren waarbij dit is overkomen?
    En als je om een verklaring vraagt waarom geven ze gewoon geen reactie!

Bijdrager
    hokkie

iCulture is een webshop met blog (of andersom).

Hiermee bedoel ik dus dat hun vindbaarheid op Google enorm toeneemt en meer handel verstouwen. Kritische reacties frustreert de handel…

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    la1974

Die censuur (want dat is het gewoon) herken ik ook.

Dat er gegemodereerd wordt snap ik. Maar als je om uitleg vraagt geven ze vaak niet thuis.

Geblokkeerd
    Anoniem

Herkenbaar8-O

Bijdrager
    Absrnd

ICulture haalt regelmatig reacties weg die ze niet leuk vinden,
    o.a. reacties op een product die met een iphone oid werkt maar eigenlijk veels te duur is, en er een betere goedkopere optie is, die wordt snel weggehaald, en pas 24 uur later na klagen teruggeplaatst, als het er niet meer toe doet :/

en van kritiek houd iCulture al lang niet meer, ze schijten in hun broek voor Apple, om hun “bevoorrechte” positie tov Apple te behouden

Ik maak af en toe kritische opmerkingen, en steeds vaker worden mijn reacties gelijk niet geplaatst maar staan wachtend op moderatie, die dan 8 tot 10 uur duurt,
    en als ik dan om een reactie vraag, vertellen ze doodleuk dat niet continue en/of in de weekenden iemand aanwezig is om te modereren:?

Ik weet dat iCulture speciale berichten van Apple voortijdig krijgt, zodat ze bij release een heel mooi verhaaltje klaar hebben staan, maar dat brengt blijkbaar de nodige censuur met zich mee tov van reageerders.

Bijdrager
    Shmoo

Begin zelf een Apple website..:-P

(iemand moest hem even maken)

Moderator
    Pete.Z

Doen ze al jaren, ik ben daar ooit verbannen omdat ik te kritisch was op hun forum,lol.
    Is gewoon een winkeltje met een blog waarmee ze de doelgroep 12/16 jaar proberen te bereiken teneinde ze hoesjes en andere Chinese meuk te verkopen.
    Maar ze kunnen er blijkbaar van leven, dus dat doen ze gewoon goed.

Bijdrager
    sedikit

Terzijde: merkwaardig, dat een bedrijf wat niets te maken heeft met Cultuur (hoofdletter is niet van mij), zich tooit met het woord “Culture”. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Bijdrager
    KarelWillem

Lees je eens in over de betekenissen van het woord Cultuur/Culture sedikit.

Want volgens mij snap je het nog niet helemaal…

Bijdrager
    Shmoo

Haha…

Schilder, kunstenaar of een acrobaat, subsidie lusten ze allemaal.

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem, Een beeje onderschattende opmerking niet? Denk je nou echt dat ik de bredere betekenis van dat woord niet zou kennen? Maar zelfs in de bredere betekenis vind ik het aanmeten van dat woord niet alleen merkwaardig, maar ook lachwekkend.

@Shmoo
    , Ach arme drommel. Wat weer een demonstratie van gebrek aan kennis! Die opmerking is nl. zo ontzettend voorspelbaar, zo dom, zo ontzettend afgezaagd, zo populistisch en bezijden de waarheid,dat ik me zou schamen om met zo’n cliché aan te komen zetten. Ik weet niet wat jij doet, maar wat het ook is, in zo’n geval zeg ik altijd “als jij net zoveel van mijn beroep zou weten, als ik van het jouwe, zou je zoiets niet zeggen”.
    Je schaart je in het rijtje van de voormalige chauffeur van Pim Fortuyn, Hans Smolders (wees er maar trots op). Later zat hij in de raad van Tilburg voor “Leefbaar Tilburg. Heeft daar tegen betaling niets uitgevoerd (van mijn belastingcenten”). Op YouTube kon je een paar jaar geleden zijn 10 minuten durende (haat) tirade zien en aanhoren, al rijdend in een auto, n.a.v. het van het “Draaiend huis” op een rotonde in Tilburg, een kunstobject van architect/kunstenaar John Körmeling (“uh? nooit van gehoord. Dat zoeken we op)
    “Die kunstenaars voeren geen flikker uit. Ze neuken, slapen en zuipen alleen maar. En dat allemaal van mijn belastingcenten”
    Wat mij betreft: basta

Bijdrager
    KarelWillem
    sedikit op 31 augustus 2016

…Denk je nou echt dat ik de bredere betekenis van dat woord niet zou kennen? Maar zelfs in de bredere betekenis vind ik het aanmeten van dat woord niet alleen merkwaardig, maar ook lachwekkend. …

Het voor de tweede maal aangeven dat je het gebruik van het woord lachwekkend vindt, geeft toch wel aan dat je de betekenis niet kent.

Alles rondom de de iDevices is de cultuur rondom de iDevices. Wat precies snap je dan niet aan de keus van de naam iCulture?!

Bijdrager
    Absrnd

Nu ook weer zo’n mooi voorbeeld, Iculture kondigt een samenwerking aan met een Apple 2e hands reseller, die duidelijk veel minder geeft dan wat je zou moeten kunnen krijgen voor 2e hands Apple artikelen

dit terzijde, maar een reactie van mij (op 3 verschillende accounts) wordt gewoonweg niet geplaatst:)
    omdat ik waarschijnlijk verkeerde worden gebruikt, zoals censuur oplichting (bij marktplaats) en betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van iCulture.

ik heb tot 3 maal geprobeerd mijn reactie te plaatsen op 2 verschillende computers en 1 iphone abbo, maar nada, noppes:?
    waarschijnlijk zal ik mijn reacties morgen pas zien:)

Bijdrager
    KarelWillem

…omdat ik waarschijnlijk verkeerde worden gebruikt, zoals censuur oplichting (bij marktplaats) en betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van iCulture…

Misschien worden ze niet geplaatst omdat ze niet helemaal begrijpen wat je probeert te vertellen.;)

Kun je overigens aantonen dat de reseller via iCulture bij inkoop duidelijk minder geld geeft voor de 2e hands spullen dan andere resellers? Nee toch?

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem,
    Nogmaals: ik heb het over de m.i. verkeerde gebruik van het woord. Te bombastisch en te pretentieus voor een banale “iDevices”-winkel (waar kennelijk ook nog van alles loos is) En dat vind ik om te lachen. Meer niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. En nog steeds snap je dus blijkbaar het woord niet.

Want daar is niets bombastisch of pretentieus aan.

Bijdrager
    sedikit

Tja, kijk, dan ben ik bang dat jij het woord Culture, zowel in eng als in groot, verband niet begrijpt. De schoen is te groot. Maar zo belangrijk is dit nou ook weer niet. Net zomin als de naam van de eenvoudige bloemenzaak in de straat achter mij, “Kees en Rita Flower Styling”.

Bijdrager
    Shmoo

@shmoo
    , Ach arme drommel. Wat weer een demonstratie van gebrek aan kennis! Die opmerking is nl. zo ontzettend voorspelbaar, zo dom, zo ontzettend afgezaagd, zo populistisch en bezijden de waarheid,dat ik me zou schamen om met zo’n cliché aan te komen zetten. Ik weet niet wat jij doet, maar wat het ook is, in zo’n geval zeg ik altijd “als jij net zoveel van mijn beroep zou weten, als ik van het jouwe, zou je zoiets niet zeggen”.
    Je schaart je in het rijtje van de voormalige chauffeur van Pim Fortuyn, Hans Smolders (wees er maar trots op). ******* Later zat hij in de raad van Tilburg voor “Leefbaar Tilburg. Heeft daar tegen betaling niets uitgevoerd (van mijn belastingcenten”). Op YouTube kon je een paar jaar geleden zijn 10 minuten durende (haat) tirade zien en aanhoren, al rijdend in een auto, n.a.v. het van het “Draaiend huis” op een rotonde in Tilburg, een kunstobject van architect/kunstenaar John Körmeling (“uh? nooit van gehoord. Dat zoeken we op)
    “Die kunstenaars voeren geen flikker uit. Ze neuken, slapen en zuipen alleen maar. En dat allemaal van mijn belastingcenten”
    Wat mij betreft: basta

Bij de sterretjes ben ik afgehaakt met lezen, als je het niet erg vindt. Politiek is ongeveer even geil als mijn vriendin.

Nee je hebt helemaal gelijk.. Wat weet jij veel zeg.. Ik sta er altijd van te kijken hoeveel jij weet van je beroep, misschien moet je daar iets mee doen. Je beroep van maken of zo. ^

Ik kan helaas niet 30 keer hier op OMT met je van mening gaan wisselen want mijn beroep wacht. Mijn baas wordt altijd mega boos als ik te weinig uitvoer.

Ooooja, nog een kleine toevoeging, ik ben ook niet geïnteresseerd in 5 A4-tjes @sedikit-praat via de PM van OMT.

Moderator
    Mac Daddy

Terug on topic.

Ik ben wel benieuwd waarop er dan gemodereerd wordt? Ik bekeek net een nieuwsartikel over een nieuwe notebook stand en daar stonden kritische reacties onder. Ik zie dat ze artikelen hebben die een promo zijn. Is het bij die artikelen?

Bijdrager
    KarelWillem
    sedikit op 31 augustus 2016

Tja, kijk, dan ben ik bang dat jij het woord Culture, zowel in eng als in groot, verband niet begrijpt. De schoen is te groot. …

Dat ga je echt niet van me winnen hoor.:)

iCulture heeft wel wat meer krediet verdiend dan de benoeming ‘iDevices winkel’.

Ik kan me ook nog wel wat pogingen herinneren van deze site in die richting geloof ik?

iCulture brengt al jaren netjes en actueel nieuws rondom alle iDevices. Dat daarom heen een ook een commerciële schil ligt is helemaal niet zo bijzonder. Zo werken veel meer sites. Het gros van de artikelen is gewoon behoorlijk onafhankelijk. Lees ook de reviews eens wil je? Kritiek mag echt wel bij die club.

Overigens kan ik binnen 3 minuten tientallen behoorlijk kritische reacties oplepelen die blijkbaar zeker niet gemodereerd worden. Wellicht wordt er behoorlijk streng gemodereerd, maar hé; dergelijke sites heb ik wel vaker langs zien komen. En het is hun goed recht.

Bijdrager
    puccini

Nou ik heb blijkbaar wel iets losgemaakt bij de dames en heren hier op het forum:)

Bijdrager
    KarelWillem

Daar is een forum toch voor?

Bijdrager
    Beech

Bij mij niet hoor, maar ik ben ook nog nooit gemodereerd….

Bijdrager
    Shmoo

Jij had vroeger waarschijnlijk ook altijd als eerste het huiswerk bij de juf op het bureau liggen of niet?:wink:

Bijdrager
    MacBermaster

Dit gebeurt er dus bij iCulture:

Gisteren is er een opiniestuk geplaatst door de oprichtster Gonny met als titel waarom de iPhone 7 geen nieuw design nodig heeft.

iCulture

Toevallig las ik een paar dagen eerder het volgende artikel op wired.com:

wired

Ik plaats hier een reactie over wat nu al een uurtje of 6 wacht op de goedkeuring van een moderator.

Ik wil niet direct beweren dat het artikel gekopieerd is maar er zitten zeker overeenkomsten in.

Inactief
    Anoniem
    MacBermaster op 06 september 2016

Er heeft iemand op iCulture al de vergelijking tussen beide artikelen gemaakt, dus ik zie het probleem niet.

Bijdrager
    Niels
    MacBermaster op 06 september 2016

Gisteren is er een opiniestuk geplaatst door de oprichtster Gonny met als titel waarom de iPhone 7 geen nieuw design nodig heeft.

iCulture

Toevallig las ik een paar dagen eerder het volgende artikel op wired.com:

wired

Ik plaats hier een reactie over wat nu al een uurtje of 6 wacht op de goedkeuring van een moderator.

Ik wil niet direct beweren dat het artikel gekopieerd is maar er zitten zeker overeenkomsten in.

Ja, want de auteurs van Onemorething.nl ‘lenen’ natuurlijk echt nooit wat… Het meeste ‘originele’ nieuws komt toch echt van macrumors of cultofmac ed. Bovendien is de berichtgeving hier op Onemorething ook niet bepaald de vlotste. Maar goed, zo gaat dat tegenwoordig met nieuwssites, de een roept wat en de rest volgt gelijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het lijkt erop dat ze mijn reactie in z’n geheel hebben verwijderd, zonder bericht dat het niet aan hun richtlijnen voldoet.
    En ik sprak @Gonny nog wel netjes aan ??

Zielige bende daar.

NB:

@Gonny
    heeft haar reactie op de reacties aangepast, de mannelijke vleeswaar waar zij over sprak is aangepast in “nerd”

Inactief
    Anoniem

Gossie… :roll:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.