11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

icoontjes van mappen weghalen?!?!

ik heb een paar mappen, zoals bijvoorbeeld de map waar Stuffit Expander in zit, die een eigen icoontje hebben.
    Normaal haal je die weg door op appletje I te drukken (info) en dan op delete te drukken.
    Alleen ik heb een paar mappen waarbei ik dat doe en dan zie ik een tijdje later dat die icoontjes weer terug zijn gekomen.
    Hoe kan ik ze permanent verwijderen, want ze maken OSX stukken langzamer!! vooral als je veel icoontjes in 1 map hebt staan!

Dennis

Bijdrager
    Jan-Willem

welke map bijvoorbeeld???

Bijdrager
    RPS

Oooh.. je bedoelt custom icons. Dus je hebt een folder, zet daar een custom icon op, en wilt het dan weg door delete te drukken.

Nou appeltje-x doet hetzelfde, dus als je dat doet komen ze hopelijk niet terug.

Bijdrager
    2manydjs

Ik denk niet dat dat is wat Dennis bedoelt.
    Ik heb het even geprobeert bij de map van opera.
    Tot nu toe is hij niet weer terug gekomen…
    Sterker nog ik kon hem niet eens terug krijgen toen ik op cmd-z drukte.
    Misschien heeft te maken met de manier hoe de icon is aangemaakt?

Bijdrager
    Jan-Willem

die mappen in m’n home folder kan ik ook niet veranderen (op de backup zijn ze gek genoeg wel goed)

Bijdrager
    dennis

Het zijn bepaalde icoontjes van mappen die steeds blijven terugkomen, ik heb nu Apple-X geprobeert, hopelijk blijven ze nu wel weg.

Een voorbeeld van een map die dat deed was die van Stuffit Deluxe 7.0

Dennis

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”dennis”

Het zijn bepaalde icoontjes van mappen die steeds blijven terugkomen, ik heb nu Apple-X geprobeert, hopelijk blijven ze nu wel weg.

Een voorbeeld van een map die dat deed was die van Stuffit Deluxe 7.0

Dennis

Misschien heeft het wat me de permissies te maken….

Bijdrager
    Jan-Willem

Bijdrager
    dennis

tnx! Works 4 me:)

Dennis

Bijdrager
    dickpieper

Toen ik vanmorgen mijn computer aanzette, zat alles er nog keurig op (10.2 + adsl modem iMac 500 indigo), maar na wat downloaden en herstarten zijn de meeste van mijn icoontjes gewoon weg!! Waarom is dat? IK wil plaatje en tekst eronder, niet alleen de tekst!
    Bovendien kan ik niets meer draggen en droppen! Ales lijkt op zijn plek vastgevroren te zitten. HELP!!
    dick

Bijdrager
    michelvdb

http://www.macosx.nl/?p=tips-spoken
    Bevoegdheden herstellen lijkt mij hier meer dan nodig.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.