8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ob1mac

Icoontjes van iCal en Addressbook verdwijnen uit Dock

Hoi,

Weer wat nieuws: iconen voor iCal en Addressbook verdwijnen spontaan uit Dock. Gebeurt telkens als ik ze er in probeer te zetten.

Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    Yvesm007

Rechtsklikken op icoontje, dan “permanent in dock”

Bijdrager
    ob1mac

Dank voor hulp. Maar ik zie dat commando niet bij rechtsklikken op het iccontje!

Bijdrager
    Yaris

Het moet wel eerst in het Dock staan.

Bijdrager
    ob1mac

Yep, en dan zie ik dat commando niet!

Ik zie dan alleen Verwijder uit dock, Toon in Finder, Open na inloggen en Open.

Kan het probleem te maken hebben met MobileMe sync???

Bijdrager
    ob1mac

Correctie; ik zie het commando wel (alleen als iCal geopend is, stom dat ik daar niet aan dacht).

Desalniettemin, ook als ik Permanent in Dock aanklik, en daarna iCal sluit, verdwijnt het icoontje uit Dock……

Heb inmiddels Dock plist verwijderd , opnieuw opgestart en Dock opnieuw opgebouwd. Precies hetzelfde gebeurt weer!

HELP!!!

Bijdrager
    Yaris
    ”ob1mac”

Kan het probleem te maken hebben met MobileMe sync???

This often happens if you sync your Dock preferences with MobileMe and the sync data become corrupt. If you sync with MobileMe then reset your sync data: http://support.apple.com/kb/HT1497

If that doesn’t help then reset your Dock preferences. Delete the file /users/username/library/preferences/com.apple.dock.plist and enter the following command in terminal:

killall Dock

Bijdrager
    ob1mac

Dank, Yaris!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.