6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macnick

Icoontjes met CandyBar willen niet weg!!

Hoi, ik heb een tijdje geleden CandyBar gedownload en icoontjes gewijzigd met succes.
    Na de 30 dagen periode dat je CandyBar gratis kan gebruiken is het nu vervallen.
    Ik kon kiezen om de icoontjes te bewaren en zo te laten staan of om alles weer terug te zetten naar het origineel, en ik heb voor het laatste gekozen.
    Een paar icoontjes waaronder de Finder en MAcintosh HD schijf gingen niet meer terug naar het origineel.
    Ik heb wel duizend keer opnieuw opgestart enzo, maar zonder resultaat.

Ik heb inmiddels CandyBar verwijderd, omdat ik dacht dat ze dan wel weg gingen. Ook niet dus!
    Wat moet ik nu doen om alle icoontjes nou WEL echt weer naar het origineel te laten gaan??

Ik hoef toch niet Leopard weer opnieuw te installeren ?

M.v.g. Nick

Bijdrager
    Pieterr
    ”macnick”

Je kunt ook teruggaan naar de laatste Time Machine backup die gemaakt is voordat je dit programma ging uittesten.

Bijdrager
    Edwin
    ”macnick”

In principe kan je de iconen restoren door te klikken op ‘Get Info’ van b.v. de Mac HD, klik op het icoon en druk op backspace of via het menu van de Finder, Edit en Cut.

Overigens “Leopard opnieuw installeren” is er natuurlijk niet bij. Je kan altijd een volledige restore van Time Machine starten met een restore-point die voor de installatie ligt van CandyBar.

http://mt12.quickshareit.com/share/howtotimemachiner36505.pdf

Bijdrager
    MouseMighty

En dat lukt dus alleen als je TimeMachine alles laat backuppen. Mijn TM maakt geen backup van het systeem, de programma map en bibliotheek bv. Teveel voor de kleine schijf die ik heb, ik ga nl ook niet “zomaar” applicaties uitproberen. Kan je CandyBar niet opnieuw installeren? Heb je de prefs van de applicatie al weggegooid. Ik vind het een beetje met een bazooka op een mug schieten om gelijk de hele handel opnieuw te installeren.

Bijdrager
    Edwin
    ”MouseMighty”

En dat lukt dus alleen als je TimeMachine alles laat backuppen.

Uiteraard… ik probeer dan ook geregeld wel wat applicaties uit en daarom maak ik naast een dagelijkse full TM backup (naar een NAS) ook nog geregeld een Carbon Copy Clone image naar een direct aangesloten FW-disk zodat ik daar vanaf kan starten bij problemen en eventueel deze image terug kan zetten.

Waar het om gaat is dat een herinstallatie natuurlijk zwaar overdreven is omdat enkele iconen niet meer in originele staat zijn. Alhoewel mij dat ook zou irriteren is een full backup dan uiterst snel teruggezet.

Bijdrager
    PimPamPet

Ik zou gewoon even in de application support mappen kijken naar alles wat met candybar te maken heeft, want hier worden alle iconen opgeslagen. Misschien als je deze mappen naar de prullenbak sleept (nog niet meteen weggooien) en daarna herstart je dan wel weer in de originele staat terugkeert?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.