2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Icoon voor map tussen andere onderaan plaatsen

Is het mogelijk om een nieuwe icoon te plaatsen tussen de mappen onderaan.
    Ik heb enkele mappen die ik van mijn andere pc (windows) heb overgezet en
    zou die graag in een map steken. Daarvan zou ik een icoon onderaan in de balk willen.
    Ook zou ik al de mappen die nu bovenaan op mijn buroblad zijn verwijderd zien. Ik
    heb het al geprobeerd maar telkens ik één van die mappen versleep naar onderaan
    is die zichtbaar onderaan in de balk maar staat ze ook nog bovenaan. Als ik die versleep
    naar de prullenbak word die map ook onderaan verwijderd wat niet de bedoeling is.
    Kan me iemand helpen want werk nog maar 8 dagen met iMac ?

Bijdrager
    iHam

Bedoel je met de balk onderaan het zogeheten “Dock” waar ook je programma’s staan? En bedoel je dan ook in de buurt van de prullenmand rechts?

Dan moet je de map die je hebt gemaakt. Uit het Finder (windowsverkenner) venster slepen en ertussen zetten. De icoontjes gaan opzij en je hebt plaats om er een map tussen te zetten. Wil je een map weghalen? Klik erop. Houdt je miskoop ingedrukt en sleep het naar een leeg stuk bureaublad. Geen zorgen, het is niet verwijderd. Alleen uit je dock.

Deze mappen heten stacks. (want het is een stapel)

En die mappen op je bureaublad moet je een eigen plekje geven tussen je documenten. Dit kan door de mappen te verslepen van je bureaublad naar een Finder venster met de gewenste map open.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.