16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MarijnB

Icoon uit menubalk halen

Beste,

Ik heb een programma verwijderd met AppCleaner, maar ik heb nog steeds het menubalk icoontje. Ik kan hem niet verwijderen. Als ik in finder zoek vind ik niets. Wie kan mij helpen?

Bedankt!

Groet,
    Marijn

Bijdrager
    1984

Al met de cmd toets ingedrukt geprobeerd. en dan eruit slepen.

Bijdrager
    MarijnB

Ah, hij is weg :). Dank!

Bijdrager
    Volkie

Herstart? (nevermind, al gelukt)

Bijdrager
    iHam

Nog een beetje met de Windows gedachte in de weer nietwaar?

Bijdrager
    Hansi2124

Begin eerst eens een topic hier te lezen waarom je het soort programma’s als AppCleaner beter niet kan gebruiken.

Bijdrager
    SunKeeper

Een herstart zal zelden helpen.

Ook alweer zo\’n Windows-gedachte. Ik heb momenteel op mijn Mac een uptime van 57 dagen. Probeer daar maar overheen te komen.:wink:

Bijdrager
    stavos

Daar is toch een heel ander draadje voor waar mensen dat allang gehaald hebben?

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt niet genoeg draadjes hebben als je het mij vraagt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    SunKeeper op 28 januari 2012

Een herstart zal zelden helpen.

Ook alweer zo\\\’n Windows-gedachte. Ik heb momenteel op mijn Mac een uptime van 57 dagen. Probeer daar maar overheen te komen.:wink:
    De mijne is lekker groter…:cool:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    MarijnB op 28 januari 2012

Ah, hij is weg :). Dank!

Kijk even in je systeemvoorkeuren of je log-in items van je account. Je hebt kans dat het daar nog staat.

Bijdrager
    MarijnB

Hij is inderdaad weer terug, ik heb net in systeemvoorkeuren gekeken maar ik heb geen idee waar ik moet kijken?

En waarom moet ik AppCleaner dan niet gebruiken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het programma kan een preference pane zijn in het voorkeurenvenster bij “overigen”.
    Maar klik ook even op “accounts” en dan op “in loggen”. Mogelijk staat het in die lijst en kun je het daar door op de min te drukken uitschakelen. Het staat dan echter nog wel in je (hulp)programma map.

De reden dat men hulpmiddelen zoals AppCleaner afraad is omdat men nog wel eens fouten maakt met dergelijke programma’s en daardoor meer wist dan je denkt. Programma’s zoals AppCleaner doen dingen die je niet zelf ziet gebeuren en waar je niets van leert omdat je het aan dat programma overlaat. Door zelf te zoeken en te doen leer je meer en daardoor werk je veiliger.

Bijdrager
    SunKeeper

En zoek het beter per programma op hoe je het deĆÆnstalleert. Wat meestal de werkwijze is: het menubalk-icoon uitzetten in de voorkeuren, en eventueel het automatisch opstarten bij inloggen ook uitzetten. Daarna pas de app wegknikkeren. Meer hoef je niet te doen. Inlogitems kun je ook handmatig weghalen, zoals hierboven door anderen al is aangegeven. Niet het vinkje uitvinken, maar de vermelding uit de lijst halen met de [-]-knop.

hendrik op 28 januari 2012
    SunKeeper op 28 januari 2012

een uptime van 57 dagen.:wink: Edit: 56 dagen.

De mijne is lekker groter…:cool:

Maar jij hebt geen Lion. En hoelang is de rij met updates die voor de Softwareupdate-kassa staat?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat ik Lion niet heb klopt, maar het ontgaat mij even wat dat er mee te maken heeft want ongeacht het OS kun je lange uptime’s hebben. Bij mij is inderdaad niet alles up-to-date, maar dat komt omdat ik slechts update als ik last heb van een echte bug en eerder niet omdat elke update ook weer potentiĆ«le bugs kan bevatten dus kijk ik eerst de kat uit de boom. Ook update ik niet als het niets toevoegt zoals een iWork update bestemd voor Lion ondersteuning m.b.t. o.a. full screen (want die staat er namelijk wel bij).
    Mijn langste uptime (van ongeveer een jaar geleden) was overigens 72 dagen.

Bijdrager
    Hansi2124

On topic guys.:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.