25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    maartenbrinkerink

Icoon MBP 13 veranderd

Beste allen,

Ik heb een SUF probleem, maar ik kan het niet helpen om me er aan te irriteren.

De eerste dag dat ik mijn MPB 13″ in gebruik nam toonde de Finder voor mijn eigen computer een mooi icoontje van de nieuwe zwartgerande MBP. Na een tijdje – ik vermoed na de installatie van de Firmware Update, maar dit weet ik niet zeker – is de icoon veranderd naar een ‘ouderwetse’ MPB met een alu rand langs het scherm.

Mijn vragen:

Zijn er meer mensen met dit ‘probleem’?
    Heeft iemand een idee wat de oorzaak is?
    Weet iemand hoe ik dit ‘verhelp’?

Bedankt voor de reacties en ik realiseer mij dat ik zout op slakken aan het leggen ben;)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Treedt het ook op als je in de Finder “voorkeuren” selecteert?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik weet niet waaraan het ligt maar in iedergeval heb ik een Zwarte macbook maar hij laat een witte macbook zien.:P

Bijdrager
    maartenbrinkerink

@ Mac Hammer Fan: Zie idd ook het ‘verkeerde’ icoon bij de voorkeuren. Ook andere computers in mijn netwerk krijgen het ‘verkeerde’ icoon in hun Finder te zien.

Bijdrager
    Protocol X

Tsja, het probleem ligt in de smbios.kext, je zou waarschijnlijk met ’toon pakket inhoud' de icon zelf kunnen vervangen. Maar zelf nog nooit geprobeerd hoor! Maar deze kext is verantwoordelijk voor de Mac identificatie.

Bijdrager
    maartenbrinkerink

@ Protocol X: Bedankt voor je antwoord. Waar vind ik dit bestand?

Verder vroeg ik mij wel af of er meer mensen dit tegen zijn gekomen. Vind het nameljik toch een beetje ‘raar’. Zou dit ook met een update oid verholpen kunnen worden?

Moderator
    Rivanov

Eerst zag je ook altijd een plaatje van de Mac als je Quicklook deed..maar dat is sinds 10.5.7 verdwenen?

Bijdrager
    maartenbrinkerink

Ik zie wel een plaatje bij Quicklook, maar ook de verkeerde.

Bijdrager
    maartenbrinkerink

Ben ik dan echt de enige die dit heeft of hier een probleem van maakt?:D

Bijdrager
    Dagaloni

Nee.. ik heb het ook hoor! Maar ik heb gewoon het bestandje vervangen zoals Protocol X™ al zei..

Bijdrager
    maartenbrinkerink

@ Dagaloni: Ah, gelukkig;) Zou je nog iets duidelijker kunnen aangeven hoe dit precies werkt? Is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk;)

Bijdrager
    R-Flow
    ”Rivanov”

Eerst zag je ook altijd een plaatje van de Mac als je Quicklook deed..maar dat is sinds 10.5.7 verdwenen?

Vreemd hier worden de pictogrammen van het desbetreffende Mac model wel gewoon weergeven. Ik zou anders even de Combo Updater er overheen gooien en eventueel een PRAM-reset uitvoeren.

Bijdrager
    R-Flow
    ”maartenbrinkerink”

@ Dagaloni: Ah, gelukkig;) Zou je nog iets duidelijker kunnen aangeven hoe dit precies werkt? Is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk;)

Selecteer CoreTypes.bundle > klik rechts > Selecteer “Show Package Contents” > Ga naar Contents/Resources/ > Zoek naar het desbetreffende pictogram en vervang deze door een andere naar keuze.

Bijdrager
    maartenbrinkerink

@R-Flow: Bedankt voor de uitleg!

Nu kom ik overigen wel iets interessants tegen. Het voor mij geschikte icoon van de nieuwe MBP 13 (of de unibody MB) staat er helemaal niet meer tussen! Kan het zijn dat ik deze perongeluk handmatig heb verwijderd (heb nog niet eerder in die bundel zitten kloten)? Of dat dit misschien door een update gebeurt is?

Thanks!

Bijdrager
    maartenbrinkerink

Er staat overigens geen enkele nieuwe MacBook Pro tussen bij mij…

Bijdrager
    maartenbrinkerink

Vaag, naar een PRAM reset zie ik helemaal niets meer in de Quicklook.

En interessant: Zie nu dat de icons voor enkel de nieuwe MBP’s in een apart pakket zitten (MachineTypes.bundle). Hoe krijg ik mijn computer zover dat hij hier in kijkt?

Bijdrager
    R-Flow

Die bevindt zich niet eens op m’n Mac Pro.:o

Bijdrager
    Dagaloni

Je moet in die bundel (die ook bij mij nergens staat) het bestandje pakken en op je bureaublad laten vallen. Zoek het icoontje op dat jou Mac weergeeft en rename het bestandje op je bureaublad naar de zelfde naam als het bestandje dat je Mac weergeeft. Rename dan het bestandje dat je Mac weergeeft met een 1 erachter bijv. en plaats dat het bestandje dat je op je bureaublad hebt staat in de bundel waar ook dat andere bestandje staat;)

Bijdrager
    maartenbrinkerink

Duidelijk. Alleen verwacht ik dat deze oplossing alleen maar voor mijn ‘eigen’ computer werkt en dat andere computers in het netwerk het ‘oude’ icoontje voor hun neus krijgen, wanneer ze mijn laptop in het netwerk zien. Of heb ik dat verkeerd?

Bedankt!

Bijdrager
    ajv

Ik heb dit probleem ook met mijn nieuwe 15″ MacBook Pro.
    Alleen kan ik ook nergens die MachineTypes vinden.
    Enig idee waar ik zo’n nieuwe mbp icoon vandaan kan halen?

Bijdrager
    Matterhorn

Ik heb het nieuwe plaatje er ook niet staan (ik heb ook een MBP 13.3 inch), bij mij staat het plaatje van een oude MBP niet Unibody. Ik ga dit zelf niet veranderen, het zal wel verholpen worden met de 10.5.8 update.

Dat was eerder namelijk ook het geval met de nieuwe Unibody Macbook (Deze liet het plaatje zien van de witte), maar na de update naar 10.5.5? was het verholpen.
    Zo zal het nu ook wel gaan.

Bijdrager
    Matterhorn

Zie boven.

Bijdrager
    R-Flow
    ”maartenbrinkerink”

Duidelijk. Alleen verwacht ik dat deze oplossing alleen maar voor mijn ‘eigen’ computer werkt en dat andere computers in het netwerk het ‘oude’ icoontje voor hun neus krijgen, wanneer ze mijn laptop in het netwerk zien. Of heb ik dat verkeerd?

Bedankt!

Nee, dat klopt helemaal.

Vrij irritant heb het ook met m’n 3.06 GHz 24-inch iMac gehad. Die werd ook doodleuk weergegeven als een witte 17-inch G5.

Bijdrager
    maartenbrinkerink

We moeten inderdaad maar even geduldig zijn;)

Bijdrager
    ajv

Yeah, met de update naar snow leopard klopt het icoon weer met mijn MBP. :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.