11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

icoon anders in finder dan in dock

Hallo,

Ik zit met volgend probleem.
    Er is één icoon dat ik wil veranderen, het is een map. Als ik in finder ‘toon info’ klik en het icoon verander lijkt alles goed, maar als ik die map met bijbehorend icoon in de dock sleep krijg ik weer het standaard icoon van de map…

Het rare is dat ik nu reeds in de dock een icoon heb uit dezelfde set, zelfde formaat,… dat ook een map is en dat wel lukt als ik het in de dock sleep…

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, zodoende:

Ik gebruik OSX met de laatste updates.
    Restart, afmelden,… hebben ook niet geholpen…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Nietzman

Hij toont dan ook de inhoud van de map, niet het icoon van.

Bijdrager
    StarX

…[voelt zich verschrikkelijk dom smiley]…

bedankt Nietzman! Je hebt gelijk… Nu komt het icoon er wel op

Bijdrager
    Oppie

StarX, hoe kom jij aan het groene download-icoontje? Ben al ff op zoek naar zo’n ding…

Bijdrager
    Dagaloni

Dat is standaard..:P

Gewoon de download map in de sidebar slepen:wink:

Bijdrager
    Oppie

Ja fuck, natuurlijk helemaal gelijk; had er al lang geleden een ander icoon aan gehangen en was dit dus vergeten. Stom!

Maar het is geen map icoon, want hij gaat niet mee als iccon in de Dock, en dat is wat ik wil: die pijl in de Dock…

Bijdrager
    palahala

Iets anders, ik vind de laatjes zoals Overlay Drawers onto Your Dock’s Stacks wel mooi. De inhoud van die laatjes verandert dan wel zoals je gewend bent, maar het blijft lekker herkenbaar — vind ik:

Bijdrager
    arw

ik heb net een mac en was verast door dit topic. Wist niet dat het kon maar kan iemand mij uitleggen hoe ik iconen kan veranderen dat kon ik hier niet uit opmaken.

Bijdrager
    palahala
    ”arw”

kan iemand mij uitleggen hoe ik iconen kan veranderen dat kon ik hier niet uit opmaken.

Maar even zoeken kan iedereen:-)

In Veel terugkomende topics… vind je onder meer Aanpassen van het uiterlijk van OS X. Met dank aan unSOUND.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Oppie”

Ja fuck, natuurlijk helemaal gelijk; had er al lang geleden een ander icoon aan gehangen en was dit dus vergeten. Stom!

Maar het is geen map icoon, want hij gaat niet mee als iccon in de Dock, en dat is wat ik wil: die pijl in de Dock…

Het pictogram dat jij wil bevindt zich in /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle > Show Package Contents > /Contents/ Resources/ToolbarDownloadsFolderIcon.icns

Bijdrager
    Oppie

Bedankt R-Flow, ik was er al naar op zoek in de systeemmap, maar had ‘m nog niet gevonden.

Waarschijnlijk weet jij ook wel de makkelijkste manier om van deze set afbeeldingen (.icns) of van een enkele daaruit (.tiff) een icoon te maken, zonder extern progje…?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.