9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rien55

icons verdwenen

Hallo allemaal,

een vreemd probleem,

nadat ik vanavond een aantal programma’s had verwijderd ( met behulp van Cleanapp ) verdwenen er steeds meer iconen, te beginnen met Safari. Inmiddels bijna de helft van de programma’s zonder icoon maar met de ” beginners” -icoon. Je weet wel, de papierblaadjes met daarop een liniaal, potlood en verfkwast. Ook in de dock zijn een aantal iconen daardoor vervangen.
    Ik heb Onyx al gedraaid maar dat heeft niet tot resultaat geleid.
    Natuurlijk hoeft er geen enkel verband te bestaan tussen dit verschijnsel en het uitvoeren van Cleanapp.
    Wie heeft er een goed idee?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik durf te wedden dat cleanapp het wel heeft veroorzaakt. Ik denk dat de enige oplossing is om een nieuwe installatie te doen over de bestaande heen.

En voor de toekomst… al die ‘tools’ zoals cleanapp, onyx etc. zijn nergens voor nodig op een mac, en doen meer kwaad dan goed. Niet gebruiken!

Bijdrager
    Hansi2124

Ik durf het nauwelijks meer te zeggen, maar kijk eens met de zoekfunctie naar Cleanapp en Onyx…….
    Laat die tooltjes toch gewoon links liggen. Die zijn nergens voor nodig.

Bijdrager
    chatsmit

Misschien kun je jezelf nog redden door een nieuwe gebruiker aan te maken waardoor de icoontjes zichzelf terug toveren?

Bijdrager
    sedikit

Een paar jaar geleden had ik ook zo’n soort probleem, op m’n oude iMac G4 Panther. De iconen van een paar mappen waren op een raadselachtige manier verdwenen. Ik heb toen candybar gedraaid:
    http://www.macupdate.com/info.php/id/8948/candybar
    Dat bracht toen de oplossing. Overigens ben ik het niet helemaal eens met de kritiek op CleanApp. Het is waar dat je beter programma’s als Onyx niet moet gebruiken. Maar daar heeft CleanApp helemaal niets mee van doen. Alleen, je moet CleanApp wel verstandig gebruiken. Het vinkt zelf de echt relevante “vertakkingen” aan van een programma. Alleen díé zou je eventueel kunnen deleten, en zelfs dat hoeft lang niet altijd.

Bijdrager
    Oppie

Ik heb nooit raadselachtige, dan wel vreemde problemen op welke Mac dan ook gehad. Ik draai dan ook geen MEUK als CleanApp, OnyX, Candybar of nog tig van die andere andere zooi! :innocent:

Bijdrager
    sedikit

Bravo Oppie! :thumbsup: Dus jij bent dat unieke voorbeeld van iemand die niet door schade en schande is wijs geworden, maar het al meteen bij de geboorte was.

Bijdrager
    Oppie

Schade en schande laat ik over aan anderen.
    Met een beetje logisch nadenken, kom je al heel ver. Als men dat iets vaker zou doen, zouden bv oplichters geen schijn van kans maken.

Bijdrager
    Rien55

Iedereen bedankt,
    Uiteindelijk is het opgelost door een Time Machine backup terug te zetten. Maar ik ben nu een gewaarschuwd man die toch een beetje door schade en schande veel wijzer is geworden:-)

Rien.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.