11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

icons veranderen lukt niet: geblokkeerd?

Wie is er vertrouwd en deskundg genoeg om mij te helpen met het antwoord op de vraag hoe ik icons kan veranderen in Catalina? Met het command “sudo mount -uw /” krijg ik bijna alles gedaan, alleen lukt het mij niet om de agenda zo te veranderen dat-ie in het dock mee-verandert. Suggesties? Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat je daar voor opdracht geeft is bedoeld om de status van de hoofdpartitie van het bestandsssyteem te veranderen naar „lezen-en-schrijven”. Mij ontgaat totaal wat dit te maken heeft met het veranderen van icoontjes …

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Was nodig om (in Catalina) de icons te veranderen (cmd-i en dan – met wachtwoord – icon vervangen). Maar bij Calendar lukt dit dus niet (meer), vreemd want in de vorige betaversie van Catalina werkte dat dus wel…

Moderator
    Night

Werkt het na een simpele herstart nog steeds niet?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Nee, raar hè?

Moderator
    Night

Kun je andere programma-iconen wel veranderen?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ja dat is geen probleem, alleen Calendar werkt niet mee.

Moderator
    Night

Misschien ligt het probleem in de opzet van de Calendar app:

https://forums.macrumors.com/threads/cannot-change-calendar-icon-in-mac-os-sierra.1990982/

Bijdrager
    pinkie

Heb je dit geprobeerd?

How to Change the Calendar Icon in OS X

OS X’s Calendar app (iCal in earlier versions of OS X) is another unique app that requires some special steps to change its icon. This is due to the live update feature that lets the app display the current date in its Dock icon.

Similar to custom Finder icons, any properly formatted Calendar icon you download will include two .icns files: App-empty.icns and App.icns. If you’re working with PNG files, you can use an app like Img2icns to convert PNGs to .icns files.

Once you have your custom App-empty and App icon files, quit Calendar if it’s open and then locate the Calendar.app file in the Applications folder. Right-click and select Show Package Contents and then continue navigating to Calendar.app/Contents/Resources. Here, you’ll find the original App-empty and App files. As recommended with Finder, make backup copies of these files in case you ever wish to restore the default icon.

When you’re ready, copy your new files into the Resources folder, choose to overwrite the existing files, and enter your administrator’s password if prompted.

But wait! We’re not yet done. There’s still one more file we need to replace. In the Resources folder, find Calendar.docktileplugin. Open it, and navigate to Contents/Resources. Here, you’ll find another App-empty.icns file. Copy your custom App-empty file here, too, and once again overwrite the existing file.

Quit and relaunch Calendar, or use the killall Dock Terminal command to see the new Calendar icon show up on your Dock.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Tuurlijk heb ik dat geprobeerd, zo deed ik het altijd in de vorige versies en dat ging rimpelloos. Maar nu, in de laatste betaversie van Catalina, lukt dat opeens niet meer. Vandaar mijn vraag. Evengoed bedankt voor het meedenken!

Moderator
    Night

Je zou je natuurlijk ook kunnen realiseren dat je met een beta-versie werkt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.