7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijderd

Icons veranderen.

Hoi allemaal,

ik probeer het icon van Flutter te veranderen in een nieuw icon,
    omdat ik het logo van heden niet bij OS X vind passen.
    Maar als ik dan in mijn Finder Application map, flutter selecteer en dan cmd i.
    Dan verandert het wel in in die applicatie map, maar niet in mijn dock en launchpad.
    Hoe kan ik zorgen dat dat wel veranderd?

Groetjes Nick

Bijdrager
    Verdult

Ik ken de app niet, dus ik kan het niet testen. Maar als op de app klikt op “show packet contents” (in het rechtermuiskop menu) en dan ga je naar content> resources. dan zou daar ergens het icoontje moeten staan. Vervang dat bestand door jou eigen plaatje (zorg voor dezelfde naam). En dan zou het moeten werken.

Bijdrager
    Verwijderd
    Verdult op 29 december 2013

Ik ken de app niet, dus ik kan het niet testen. Maar als op de app klikt op “show packet contents” (in het rechtermuiskop menu) en dan ga je naar content> resources. dan zou daar ergens het icoontje moeten staan. Vervang dat bestand door jou eigen plaatje (zorg voor dezelfde naam). En dan zou het moeten werken.

Ja, dat heb ik ook al geprobeerd.
    Maar het werkte helaas niet helemaal:(
    Ik heb het ook bij Safari geprobeerd, om te kijken of het niet aan de app ligt.
    Maar het werkt wel in de dock, maar niet in mijn launchpad.
    Hoe kan ik dit dan weer oplossen?

Bijdrager
    jocjan

Als de app als programma (.app) bij programma’s staat. Je gewenste afbeelding in voorvertoning openen en dan cmd+c . Cmd+i bij het programma en dan op het kleine links boven icoontje klikken, cmd+v. Zo werkt het bij mij bij icoontjes die ik veranderd heb

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien dat je even de Finder en/of Dock en/of Launchpad moet afsluiten om de vernieuwde icon te tonen. Ik heb dat ook wel eens met plaatjes uit PS6.

Bijdrager
    aukem

Als je alle stappen volgt en het werkt niet is het plaatje wat je als vernieuwend icoon gebruikt waarschijnlijk geen .icns bestand.

–> Dit kan je doen met de app “Img2icns”

Er is ook een programma voor, hiermee kun je alle iconen van je programma’s makkelijk aanpassen, en ook je bootlogo, mappeniconen enz.

De app het “Candybar” en is voor wat je wilt doen zeer aan te raden

Bijdrager
    Verwijderd

Bedankt allemaal!

Mijn laptop liep gisteren vast, en toen stond het er plotseling wel.
    Erg vreemd, maar ja, het is in ieder geval gelukt:)

Gr. Nick

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.