9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan25

Iconen verwijderen uit statusbalk

Steeds meer applicaties plaatsen een icoon in de statusbalk, maar hoe kan ik deze verwijderen of van positie verwisselen?

Bijdrager
    Zodiack

Commandtoets ? vasthouden en dan met muis eruit slepen.
    Idem om ze te verslepen in een andere volgorde bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Nickalicious
    Zodiack op 01 maart 2011

Commandtoets ? vasthouden en dan met muis eruit slepen

Geweldig! Dit wist ik ook nog niet :D. iK gebruikte altijd een hele omweg :crazy:

Bijdrager
    Daan25

Ja en nu is het vreemde dat die methode alleen werkt bij de OSX iconen, wanneer deze bij een applicatie van een 3e partij behoren kan ik deze niet verwijderen/verslepen op deze manier.
    Bestaat er dan dus nog een andere methode?

Bijdrager
    Gates

Verwijderen kan vaak gewoon in de voorkeuren van het programma.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar dat komt door de manier waarop de app die het icoon plaatst werkt, want bijv. Menumeters (waar je je processorbelasting, geheugen, e.d. mee kan zien) kun je wel gewoon ook helemaal naar rechts slepen.

Bij de Google Notifier en Smartreporter kan dat weer niet. Het ligt dus aan je programma, en de niet versleepbare iconen zul je in het programma zelf moeten uitschakelen.

Edit: let ook op dat een programma vaak een voorkeurenpaneel kan zijn in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    adsum

De icoontjes van ‘actieve’ programma’s komen ook telkens terug aan de rechter zijde en kun je dus niet verwijderen.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar ik neem aan dat je nu de onderkant van je scherm (Dock) bedoelt, en niet de menubalk rechtsboven. Over die laatste hadden we het hier nu net.:wink:

Bijdrager
    adsum

oh,… die

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.