18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Iconen in sidebar bestanden, waar?

Edit: Beste OMT-ers!

Ik zoek de bestanden die in de slidebar staan van het finder venster. En dan met met name het icoontje van mijn macbook (de computer). Ik wil namelijk de macbook zwart maken (want mijne is zwart) en daar staat wit.

Is er ook een andere manier om het icoontje via [command] + I te slepen naar je desktop? Of iets in die richting?

Groet,
    Dagaloni

Bijdrager
    Olaf Klemann

in /System » Library » CoreServices » CoreTypes.bundle » Contents » Resources vind je alle icoontjes.

Er staat ook al een zwarte macbook bij dus misschien is hernoemen genoeg. Let op met aanpassen, het zijn wel systeembestanden en daar kun je niet altijd zomaar dingen zonder probleem in veranderen.

Bijdrager
    Dagaloni

En nu de volgende vraag.. Hoe verander ik het icoontje van de computer. Helemaal boven aan in de slide bar. Ik heb de zwarte macbook gevonden..:wink:

Bijdrager
    DouweM

Er staat ook al een zwarte macbook bij dus misschien is hernoemen genoeg. Let op met aanpassen, het zijn wel systeembestanden en daar kun je niet altijd zomaar dingen zonder probleem in veranderen.

Tried?

Bijdrager
    Dagaloni

Ga proberen.. Wat je als laatste zei denk ik ook.. vandaar nog niet geprobeerd:wink:

Gelukt! Maar waarom, als ik een zwarte macbook heb en er een zwarte macbook tussen staat, staat er dan toch een witte in het menu? Waar staat in het systeem dat ik een witte heb (volgens me mac)?

Moderator
    Rivanov

OTM?
    Slidebar?

:?

Bijdrager
    Dagaloni

omt = One More Thing-ers

Slidebare = als je een finder venster opent dan zie je helemaal links een lijst staan met bureaublad, documenten, thuismap etc. dat is de slidebare:wink:

Moderator
    Rivanov

Ik snap dat wel, maar je schreef OTM ipv OMT en Slidebar moet toch Sidebar zijn neem ik aan?;)

Bijdrager
    MouseMighty

Kijk hier maar eens en leef je uit! Makkelijker kan bijna niet.

Bijdrager
    Dagaloni
    ”Rivanov”

Ik snap dat wel, maar je schreef OTM ipv OMT en Slidebar moet toch Sidebar zijn neem ik aan?;)

Oohwja klopt. Ik lees dan de woorden even snel en ik kwam voor het eerste sidebar tegen. En ik maak er dan onbewust mijn eigen woord van.

Bijdrager
    Dagaloni
    ”MouseMighty”

Kijk hier maar eens en leef je uit! Makkelijker kan bijna niet.

Leuk! Maar mijn doel is om te weten waar alles staat in de systeem mappen.

En weet iemand al waarom mijn macbook black het witte icoontje kiest?

Bijdrager
    MouseMighty

Blijf nou gewoon lekker van die systeem mappen af. OSX is te pimpen naar inzicht maar doe het dan wel netjes en goed. Voordat er mensen roepen (ben alles kwijt, naam thuismap etc). Gewoon leuke icoontjes zoeken, downloaden, Appeltje-i nou ja daar is zat info over. Dat is nou juist het handige van Candybar die doet het voor je (in je systeem poeren op een goede manier). En je MacBook kiest het witte icoontje gewoon omdat…veranderen en klaar. Ik werk met Mac sinds systeem 7.5 heb al heeeeeel wat aan pimpen voobij zien komen (ResEdit anyone of Konfabulator ring a bell?) en ook de nodige problemen als het niet op de juiste manier gebeurde. Maar he je hoeft het niet aan te nemen van mij. Go ahead, make my day :evil:

Bijdrager
    Dagaloni

Het is leuk dat programmatjes dat voor je dan maar dat vind ik gewoon te simpel daarom wil ik weten hoe Mac OS X in elkaar steekt. Ik wil terminal codes leren, programeren, foto’s bewerken. Ik wil gewoon alles weetje. Ben pas 13 (januari ben ik 14) dus ik wil nu dus gewoon weten hoe het systeem werkt. Ik heb ook backups gemaakt voor het geval ik iets kwijt ben maar ben er van overtuigd dat ik gewoon doe waarvan ik weet dat het niets uit kan halen er niets gebeurt. Wat ik nu doe is gewoon kijken waar alles zit. Heb bijvoorbeeld de screensavers gevonden, de achtergronden, buttons, het dock met alle afbeeldingen, etcc.

Dus daarom wil ik dit ook zo graag weten.;):D

Bijdrager
    MouseMighty

Stap 1: Heb je al een “probeeraccount” aangemaakt op je Mac?

Bijdrager
    Dagaloni

Neej..

Niet echt nog niet aan gedacht ook..

stap 2?

Bijdrager
    MouseMighty

Stap 2: RTFM en een UTFS command loslaten

Bijdrager
    Dagaloni

Wat is UTFM UTFS?

edit: Dus dat moet ik niet doen of wel?

stap 3?

Bijdrager
    DouweM

Read The Fcking Manual, en Use The Fcking Search.
    (Ik vertaal alleen wat de almachtige muis zegt!)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.