6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HiSkippy

Iconen deels verdwenen (SL)

Sinds een paar dagen heb ik na het op starten het volgende probleem. Als ik finder open mis ik in het navigatie venster het icoontje van de HD. In mijn persoonlijke map mis ik ook van een aantal mappen de iconen. Als ik programma’s open mis ik ook bijna de helft van de iconen. De namen van de mappen en programma’s worden wel weergegeven.
    Ik kan wel dubbel klikken op de plaats van het icoon en dan start het programma of opent de map.
    Dit alles is ontstaan na het installeren en deïnstalleren van Adobe Photoshop Elements 9 en trial 10.
    Ik heb toen ook een paar mappen van Adobe handmatig verwijderd.
    Ik heb een Timemachine back-up draaien alleen weet ik niet waar het probleem zit dus kan ik ook niets terugzetten.
    Als ik de MBP herstart is het probleem over. Ook als ik met de map waarin de iconen ontbreken de timemachine activeer komen de iconen terug.
    Ik ben pas sinds begin dit jaar Apple gebruiker dus geen idee nog waar dit soort zaken zich in het OS verstoppen.
    Graag jullie hulp dit op te lossen

Bijdrager
    Hansi2124
    HiSkippy op 25 oktober 2011

Dit alles is ontstaan na het installeren en deïnstalleren van Adobe Photoshop Elements 9 en trial 10.

Ik heb toen ook een paar mappen van Adobe handmatig verwijderd.
    Adobe levert toch altijd een uninstaller mee? Waarom die niet gebruikt?

Heb je al in Scijfhulpprogramma (in Hulpprogramma’s) de schijfpermissies hersteld van je hd?

Bijdrager
    HiSkippy

Hans ik heb de installer gebruikt. Maar t lijkt wel Windows, want er beleven diverse mappen van Adobe en Photoshop achter. Maar goed ik heb je advies gevolgd en de schijfpermissies hersteld en dat heeft voorlopig goed gewerkt. Dus hartelijk dank daar voor.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je verder helemaal geen Adobe software in gebruik die de diverse mappen misschien nodig heeft?
    Verder graag gedaan natuurlijk. :thumbsup:

Bijdrager
    HiSkippy

Ja alleen de flashplayer.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, dat heeft inderdaad niets met Photoshop te maken.
    Nou, maar hopen dat het hierbij blijft.:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.