19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

icon verwijderen pulldown iPhone Xr

Bij het sliden vanuit het midden van boven naar beneden verschijnt er een zaklamp en een camera icoon.

De functies zijn me niet duidelijk, ik wil deze iconen verwijderen.

Hoe zou dat kunnen?

Bijdrager
    GoeieDag

Ze betekenen zaklamp en camera. Duidelijk genoeg?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Dit is de domste reactie die er is, niet te geloven…

Geblokkeerd
    Anoniem

Zo dom is de reactie niet als je zegt dat de functie je niet duidelijk. Maar je ziet in feite gewoon je lockscreen met notificaties.

Je kunt ze verwijderen door vanuit het midden naar beneden te swipen, de icoontjes, beiden te gelijk, vast te houden tot ze gaan “wiebelen”, kruis klikken en klaar. 😏

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shyos,

Natuurlijk is het domme impulsieve reactie, het gaat over de functie van het venster wat via puldown zichtbaar wordt en niet wat een zaklantaarn is…

Nu blijkt het dus lockscreen te heten, het verwijderen zoals jij beschrijft lukt mij niet, wanneer ik de iconen tegelijk probeer vast te houden wodt een van beide functies uitgevoerd ze gaan dus niet wiebelen..

Is het verwijderen ook elders via instellingen t doen?

Geblokkeerd
    Anoniem

🤭Nee niet dat ik weet… enkel door ze goed lang vast te houden (beetje drukken) en dan komen de kruisjes… 🤫

Bijdrager
    Stirf

Dat is bij de “normale” icoontjes. Voor het bedieningspaneel ga je naar Instellingen/Bedieningspaneel/Pas regelaars aan.

@joopjoopjoop: dit is de laatste keer dat ik je help met je horkerige gedrag. Wij hebben niet het probleem, maar jij. Gedraag je daar eens naar.

Geblokkeerd
    Anoniem

De optie die ik gaf kan ook helemaal niet….🤪 maar door de botte reactie van meneer Joop3x dacht ik, laat hem maar even aankloten en lekker op zn scherm drukken 😂😂😂

Daarnaast is wat ie wil überhaupt niet mogelijk. Maar misschien leert ie zo wat fantsoenlijker te reageren.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shyos,

Allemaal niet bedankt, bewust reageren met een foute oplossing, dat is dommer dan dom, gewoon debiel…

Voor wie dezelfde vraag heeft met een Xr (voorzover die anders is dan een ander model):

https://www.macworld.co.uk/how-to/iphone/access-torch-camera-from-lock-screen-iphone-x-3679207/

Bijdrager
    Stirf

@joopjoopjoop Graag gedaan.

Even voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met de Xr of met de Apple Watch (=rubriek waar je de vraag in hebt gesteld). Dit heeft alles te maken met iOS.

Bijdrager
    GoeieDag

En is het je, naast al je frustratie, nou gelukt met de -correcte- oplossing van Stirf?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het betreft de icoontjes op het “lockscreen” niet het bedieningspaneel.

In IOS 11 kon dit idd nog door 3D touch uit te schakelen. Deze icoontjes zijn met geen mogelijk uit te zetten of te verwijderen in IOS 12.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Slaap maar lekker verder, Stirf heeft helmaal geen correcte oplossing…

Bijdrager
    GoeieDag

Oh ja, geen home knop tegenwoordig.

Gooi weg dat ding, Jopie, dan ben je er van af.

Bijdrager
    koen

Als ik vanuit het midden van boven naar beneden sleep zie ik widgets en notificaties. Waar staan die icoontjes dan?

edit: oh, is blijkbaar alleen te zien op een iPhone X

Bijdrager
    Stirf

@joopjoopjoop ik hou ook van jou, maar wees voortaan wat duidelijker in je vraagstelling en plaats je vraag in het goede onderdeel. Dat scheelt namelijk verkeerde antwoorden, waardoor JIJ weer als een hork moet reageren. Trouwens is je probleem nu opgelost?

Geblokkeerd
    Anoniem

er is geen oplossing voor IOS 12

Moderator
    Night

Het probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat de iPhone Xʀ geen ForceTouch maar ‘Haptic’ Touch heeft. Hierin blijken sommige functies niet of anders te werken. Apple heeft beterschap beloofd.

iPhone XR: Apple wil functies Haptic Touch snel uitbreiden

Je kunt het ook doen via de Instellingen:

Instellingen ⇢ Bedieningspaneel ⇢ Pas regelaars aan

Klik nu op de ⛔️ vóór het item dat je wil verwijderen.

Verder wil ik iedereen er even aan herinneren dat ik bepaalde uitspraken hierboven niet echt netjes vind en er sterk over zit te denken er een aantal te verwijderen. Degenen die zich aangesproken voelen zullen ongetwijfeld begrijpen waarom.

Geblokkeerd
    Anoniem

In dit geval heeft het niet met de Xr te maken maar alles met IOS 12. Daarnaast is het ook niet iets dat een probleem oplevert of als bug gezien kan worden. Anders kun je ook stellen dat je de tijd niet meer wilt zien in de linkerbovenhoek.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.