15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

Icon programm’a in dock slepen ?

Icon programm’a in dock slepen, waarom kan dat niet ?
    en wel met een willekeurige map ?

:finderoud:

Bijdrager
    Ruben

Ik kan gewoon programma’s mijn Dock inslepen hoor… en als het echt niet werkt kun je ook een programma starten, en dan in het Dock Control-Click op het icoontje en dan kiezen voor “Keep In Dock”, dan heb je ‘m er ook in staan…

Bijdrager
    Macosx

Ik wil heel de group er in, appart is geen probleem 8)

Bijdrager
    maccnl

Je moet wel op de divider, of hoe dat ding ook mag heten, in je dock letten. Dat is die verticale streep. Links daarvan kun je programma’s plaatsen, rechts daarvan de rest, zoals mappen, url’s, documenten.

Bijdrager
    maccnl

Een hele map moet je dus rechts van die lijn zetten.

Bijdrager
    Macosx
    ”maccnl”

Een hele map moet je dus rechts van die lijn zetten.

Ja dat heb ik wel door 8)
    Maar ik bedoel het ICON links dat Atje niet de MAP 8)

Bijdrager
    maccnl

Je moet iets duidelijker zijn. Als je zegt dat je het ICON links dat Atje niet de MAP bedoelt kan ik daar nix mee.

Bijdrager
    Macosx
    ”maccnl”

Je moet iets duidelijker zijn. Als je zegt dat je het ICON links dat Atje niet de MAP bedoelt kan ik daar nix mee.

Ik denk dat je gelijk hebt:

Met shift>appeltje>a kom je in je proggramma map ik heb dan links het icon staan (A programma’s) en andere default icon van apple films, music etc.

Hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel ?

Bijdrager
    hydro

Zover als ik het begrijp zou jij die mappen(films, muziek, programma’s, e.d.) gewoon moeten kunnnen slepen vanuit je gebruikers-map(dus waar die films, muziek, programma’s, e.d. mapen in staan).

Bijdrager
    maccnl

Dat kan niet omdat die twee bookmarkbars, als je ze zo mag noemen, niet uitwisselbaar zijn. Het dock bevatten koppelingen naar bepaalde onderdelen en die balk links van je programma’s ook. Je kunt wel naar je application folder gaan en vervolgens een niveau hoger om de map naar het dock te slepen, maar ik vermoed dat het je om het icoon uit die linkerbalk gaat… dan weet ik geen antwoord (HAHAHA, wat een geouwehoer en nog geen antwoord, sorry)

Bijdrager
    Macosx
    ”maccnl”

Dat kan niet omdat die twee bookmarkbars, als je ze zo mag noemen, niet uitwisselbaar zijn. Het dock bevatten koppelingen naar bepaalde onderdelen en die balk links van je programma’s ook. Je kunt wel naar je application folder gaan en vervolgens een niveau hoger om de map naar het dock te slepen, maar ik vermoed dat het je om het icoon uit die linkerbalk gaat… dan weet ik geen antwoord (HAHAHA, wat een geouwehoer en nog geen antwoord, sorry)

Valt wel mee :wink:

Maar het is wel duidelijk zo 8)

Bijdrager
    Macosx
    ”hydro”

Zover als ik het begrijp zou jij die mappen(films, muziek, programma’s, e.d.) gewoon moeten kunnnen slepen vanuit je gebruikers-map(dus waar die films, muziek, programma’s, e.d. mapen in staan).

YES 8)

Bijdrager
    Oppie

Beetje onduidelijk allemaal;
    Jij bedoelt dus de icoon uit de navigatiekolom(sidebar) van een Finder-venster, en dat kan idd niet, want dat is ook al een zelfde ding als een Dock icoon, je kunt het er inslepen, en met een ‘puf’ weer uitslepen, oftewel, het is geen echt icoon.

Ps: probeer eens de juiste termen te gebruiken, als je iets omschrijft, dat maakt het begrijpelijk 8)

Bijdrager
    hydro
    ”Macosx”
    ”hydro”

YES 8)

Maar gaat dit niet dan?

Bijdrager
    Macosx
    ”hydro”
    ”Macosx”
    ”hydro”

YES 8)

Maar gaat dit niet dan?

Niet de defailt iconen begrijp ik dus, wel mappen 8)
    Maar ik snap het al.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.