7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Also Starring

Icon maak programma?

Hallo daar.

Ik vroeg me af welk programma het handigst is om van die mooie grote apple-style icoontjes te maken. We kennen ze allemaal, iTunes, Quicktime, Safari, en hier staan ook nog een heleboel leuke: http://www.jasperhauser.nl/icon/

Iemand een idee wat daar over het algemeen voor gebruikt wordt? Alvast bedankt,

Joost

Bijdrager
    iBird

Misschien handig als je je naam aanpast. iJoost is in gebruik en ik denk niet dat jij dat bent. Misschien moet iJoost zelf maar even aangeven of hij er problemen mee heeft.

Bijdrager
    n8n

Je kan voor mac iconen toch gewoon met PhotoShop aan de slag om je creaties vervolgens als .png op te slaan?

Bijdrager
    computer space

Meestal worden ze gewoon in Illustrator, Freehand oid gemaakt en in Photoshop omgezet naar PNG’s van de juiste grootte.

Bijdrager
    ajvankesteren

Ikzelf maak wat moois in PhotoShop Elements 4 (OK. OK, ik pas de ontwerpen van anderen iets aan aan mijn eigen wensen), en zet dat vervolgens om naar icoontjes mbv Iconographer X. Da’s gratis voor incidenteel gebruik en werkt vrij eenvoudig (als het trucje eenmaal kent :D )

[size=7:5c8939ff64]De truc is je creatie in PE4 te kopiëren en vervolgens in Iconographer het grootste masker te selecteren en te kiezen voor Edit -> Copy -> Icon and mask en op te slaan als Mac OS Universal (Resources)[/size:5c8939ff64]

Bijdrager
    error
    Bijdrager
    Nietzman

Da’s wel heel makkelijk gezegd, iconbuilder is in feite niet meer dan een tooltje om het de ontwerper maar wat makkelijker te maken.

Die Jasper Hauser die de TS aanhaalt laat op z’n weblog ook vaak genoeg zien hoe het ontwerpproces van een icoon in elkaar zit, en da’s best interessant om door te nemen. Het icoon voor Appzapper is bijvoorbeeld een combo tussen Maya en Photoshop, terwijl ‘ie voor het Camino icoon weer Illustrator gebruikte. Het is maar net welk gereedschap je voor welke ‘klus’ nodig hebt hè? ;).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.