9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pirrewit

Icon airplay niet op Ipad5 ios 8 ook niet in itunesop win8?

Wou even vlug Airplay installeren. Ik dacht appeltje /eitje maar eens te meer vind ik niets wat er zou moeten staan.

Ik heb eerst nog even de laatste versie van ITunes 12.en nog wat binnengehaald op win8 en herstart.

Dan zou er volgens apple links boven een icoon van Airplay moeten staan naast de geluidsbalk.

Niet dus.

Dan maar naar de IPad 5 control center onderaan maar daar staat enkel een icoon airdrop in het midden en geen Airplay.

Computor en iPad staan beide in hetzelfde netwerk op een Asus RT65 router die ik ook nog even refresh

liet doen en toen vond ik beide toestellen netjes met hun ip nummer.

Wat doe ik weer niet goed.?

Bijdrager
    Pietje13

Wat bedoel je met Airplay “installeren”? Airplay is een functie die automatisch aanwezig is op al je iDevices/OSX systemen zodra er in het wifi netwerk waarop je verbonden bent een Apple TV of Airport Express is aangesloten. Daarvoor hoef je dus niets te installeren.

Je verhaal is nogal onsamenhangend. Misschien moet je even vertellen wat je wilt: muziek van je computer afspelen of je iPad of andersom? Of heb je thuis een Airport Express of Apple TV waar je naar toe wilt streamen?

Bijdrager
    pirrewit

Ik ging er van uit dat je de muziek die op de laptop Win8 in ITunes ,laatste versie, staat kon afspelen op de IPad 5 ios8.
    begrijp ik dat verkeerd?
    Ook begreep ik dat er altijd automatisch de icoon Airplay staat in control center op de IPad 5 en de iPhone en de Ipod.
    Op geen enkel van deze toestellen vind ik het icoontje Airplay terug en dus ook niet in ITunes op win8.
    Wil ik iets dat niet kan of begrijp ik Airplay niet goed?
    grts

Bijdrager
    Targaryen

Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Voor dat wat jij wil heeft Apple een andere dienst: iTunes Match.

Met iTunes Match wordt je muziek in iCloud bewaard en kun je vanop elk toestel waarop je bent ingelogd bij je muziek. Voor Airplay heb je een AirPort Express nodig of een Apple TV om content te streamen naar bv. een hi-fi installatie of naar de geluidsinstallatie van je Mac of pc. Je kunt voor iTunes Match een abonnement afsluiten voor 25,-/jaar. Ik ben er tevreden over in elk geval. Ik kan overal aan mijn muziek met de iPhone, de MacBook én mijn pc met Windows 8.1.

Bijdrager
    pirrewit

jammer maar helaas.
    Dat had ik dan volledig verkeerd begrepen.
    Bedankt
    grts

Inactief
    Anoniem

Via Thuisdeling kun je je iTunes bibliotheek op je iPad afspelen.

Muziek uit uw iTunes-bibliotheek op de iPad afspelen
    Open iTunes op uw computer en kies ‘Archief’ > ‘Thuisdeling’ > Schakel thuisdeling in’ (Mac) of ‘Bestand’ > ‘Thuisdeling’ > ‘Thuisdeling inschakelen’ (Windows). Log in en klik op ‘Stel thuisdeling in’ (Mac) of ‘Thuisdeling instellen’ (Windows).

Tik op uw iPad op ‘Instellingen’ > ‘Muziek’ en voer in het gedeelte ‘Thuisdeling’ dezelfde Apple ID en hetzelfde wachtwoord in.

Tik in Muziek op ‘Meer’, tik op ‘Gedeeld’ en selecteer de bibliotheek op uw computer.

Bijdrager
    FFH

Precies, wat jv65 zegt.

en anders je ipad eenmalig met een kabel verbinden met je laptop, via itunes draadloze wifi sync. aanzetten.
    Voeg je nieuwe muziek toe aan je afspeellijst in itunes op je laptop, dan word dit automatisch bijgewerkt op je ipad.
    Nadeel is wel dat dit geheugen in beslag neemt op je ipad.

Bijdrager
    Targaryen

Ah juist! Ik was de thuisdeling vergeten. Dat werkt ook natuurlijk, maar dan alleen op je thuisnetwerk. iTunes Match werkt overal. Excuses!

Bijdrager
    pirrewit

Dat hebben jullie dan weer prachtig voor mekaar gekregen.
    Werkt formidabel en kan ik nu overal in en rond het huis mijn pc bibliotheek mp3 raadplegen.
    Bedankt.
    grts

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.