13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

icns bestanden gebruiken…

Hallo. ik heb nieuwe iconen voor het cs3 pakket wat er aan komt. ze zijn in icns formaat. maar hoe kan ik die bestanden nou dadelijk aan de programma’s koppelen? Kan iemand me verder helpen?

Bijdrager
    Vin

ik heb ze inmiddels ook in png maar ook daarmee weet ik niet hoe ik ze moet toekennen aan een programma. (en trouwens ook niet aan een map ofzo).

Kunnen jullie mij aub dringend verder helpen? dan heb ik een hele leuke icon set voor cs3 voor jullie. :wink: heeft een vriend ontworpen, ziet er mooi uit!

Bijdrager
    Yurgen

Met Candybar moet dit lukken.
    Dit programma is wel op versiontracker te vinden.
    Hiermee kan je alle systeemsiconen, en die van programma’s wijzigen.

Moderator
    unSOUND

Gewoon appeltje-i op het icoon, en copy-pasten werkt ook…

Bijdrager
    Vin

@ yurgen: bedankt! ik ga er nu naar op zoek!

@unSound
    : werkt dat met een icns bestand ook??

Moderator
    unSOUND

Wat let je om het gewoon te proberen ? :oops:

( het werkt namelijk met ELK type bestand, als het maar een icoon heeft… het werkt dus zelfs met programma’s, mappen en gewone documenten… )

Bijdrager
    Vin
    ”unSOUND”

Wat let je om het gewoon te proberen ? :oops:

( het werkt namelijk met ELK type bestand, als het maar een icoon heeft… het werkt dus zelfs met programma’s, mappen en gewone documenten… )

ik heb het net getest idd en het lukt niet. tenminste deels. Het icoon verandert wel maar in de resources van de .app verandert er niets aan de appnaam.icns Dus het icoon wordt niet geheel vervangen….

Bijdrager
    iPod Jimmy

De png’s/icns in dit programmaatje slepen. Daar kan je copy doen. En dan verder:

”unSOUND”

Gewoon appeltje-i op het icoon, en copy-pasten werkt ook…

Moderator
    unSOUND
    ”Sic!”

Het icoon verandert wel maar in de resources van de .app verandert er niets aan de appnaam.icns Dus het icoon wordt niet geheel vervangen….

Dat gebeurt ook in principe nooit. Het vervangende icoon wordt namelijk opgeslagen in de recource-fork, en niet in het programma zelf.

Bijdrager
    Vin
    ”unSOUND”
    ”Sic!”

Het icoon verandert wel maar in de resources van de .app verandert er niets aan de appnaam.icns Dus het icoon wordt niet geheel vervangen….

Dat gebeurt ook in principe nooit. Het vervangende icoon wordt namelijk opgeslagen in de recource-fork, en niet in het programma zelf.

en kan icns ook op windows gebruikt worden eigenlijk?

Moderator
    unSOUND

Nee.

Inactief
    Anoniem

.icns is een bestandstype voor Candybar
    Voordat je de icoontjes erin kunt laden heb je Pixadex nodig.

Koop/download en pas toe.

Have fun.;)

Moderator
    unSOUND
    ”iFreaky”

.icns is een bestandstype voor Candybar

Ehm, niet helemaal.

.icns is het standaard bestandstype voor iconen, en dus niet speciaal bedoeld voor Candybar.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.